Tengeri baktériumokkal az Alzheimer-kór ellen

Ausztráliai tudósok szerint a Nagy-korallzátonyon talált baktériumok ígéretes lehetőséggel kecsegtetnek az olyan betegségek kezelésére, mint a Parkinson-kór vagy az Alzheimer-kór.

Az ausztrál óceánológiai kutatóintézet tudósai felfedezték: a korallok felszínén tenyésző baktériumok, amelyeket ér az ultraibolya sugárzás, jelentős mennyiségben termelnek úgynevezett Q enzimet, ezt a valamennyi élő sejt által előállított igen hatékony antioxidánst.

A francia hírügynökség által megszólaltatott Walt Dunlap professzor úgy véli, hogy ez a mostani felfedezés segítheti az emberiséget abban, hogy a sejtoxidáció jelenségével - ami az öregedés folyamatának egyik leglényegesebb eleme - felvegye a harcot.

"Ha sikerül kifürkésznünk, hogy ezek a baktériumok miként szabályozzák ezt a funkciót, akkor talán alkalmazhatjuk majd az ember esetében is" - mutatott rá a professzor.

A Q-enzim megsemmisíti a szabad gyököket és a sejtekben termelődött toxinokat. A professzor szerint ezek a baktériumok alkalmasak az olyan betegségek leküzdésére is, mint a Alzheimer-kór vagy a Parkinson-kór.

Nem magát az öregedést akadályozzák, hanem lassítják az öregedési folyamatot, ami nem azt jelenti tehát, hogy hosszabb ideig élhetünk, hanem azt, hogy jobb egészségben élhetjük meg az öregkort. Ez új perspektívát jelent, ha még csak az elején vagyunk is.