Kizárólag a napsugarakból nyert energiával hajtva repülte át a koromsötét éjszakát a Solar Impulse elnevezésű napelemes repülőgép Svájcban. A különleges kialakítású, leginkább óriási vitorlázógépre emlékeztető futurisztikus szerkezet a svájci Payernből szállt fel 2010. július 7-én hajnalban, majd 26 órányi repülés után - melybe értelemszerűen beletartozott egy teljes éjszaka is - landolt a repülőtéren.
A hatalmas szárnyfesztávolságú karcsú gép szárnyait szinte elborítják a napelem cellák, melyekből 12 000 darabot helyeztek el, ezek látják el ugyanis energiával a négy darab motort. Az éjszakai repüléshez szükséges energiát nagy tárolókapacitású, mégis könnyű akkumulátorokban gyűjtik össze, majd a számítógépek által vezérelt energiaellátó és -optimalizáló rendszer az éjszaka sötétjében ezek segítségével táplálja meg a viszonylag gyenge, mindössze 40 lóerős apró motorokat.
Az egyszemélyes, könnyű (alig több mint másfél tonnás) gépet a szerkezet egyik megalkotója, Andre Borschberg vezette a tesztrepülés során. A Solar Impulse program másik nagy mozgatórugója az a Bertrand Piccard, akinek a nevéhez számos rekord fűződik, többek között ő kerülte meg először hőlégballonnal a Földet.
A hajnali órákra időzített felszállás után napközben a gép 8500 méteres magasságban körözött a Svájc felett, hogy a napelemek kellő mennyiségű energiát tudjanak összegyűjteni, ezt követően pedig 7000 métert süllyedve alacsonyabb magasságban vágott neki az éjszakai rekordkísérletnek. A hétórányi éjszakai repülés során egyébként a gép mindössze 70 km/h maximális sebességet ért el. A földön tartózkodó Piccard újságíróknak kijelentette: a Solar Impulse program végső célja az, hogy bemutassa a világnak, a gyorsan fogyó és környezetszennyező fosszilis tüzelőanyagok nélkül is üzemelhetnek a repülőeszközök. A mostani, sikeres tesztrepülést újabbak követik majd, néhány év múlva pedig a Földet is körbe szeretnék repülni leszállás nélkül a napelemes géppel.
André Borschberg elmondta: nem volt teljesen biztos benne, hogy sikeres lesz az éjszakai repülés a napelemes géppel, azonban az idő múlásával egyre bizakodóbbá vált. Végül napfelkelte után nem sokkal sikeresen landolt, és bár nagyon fáradtan, de boldogan szállhatott ki az eredményes repülés után a gép pilótafülkéjéből.