Valójában nem egészen festékről, hanem karcolásnak ellenálló védőrétegről (Scratch Guard Coat) van szó, amelynek egy víztaszító gyanta a fő komponense.
A gépkocsikra felvitt újfajta védőréteg vastagsága ugyanolyan, mint a közönséges fényezésé. A "sebgyógyulás" időtartama a fényezésen esett karcolás mélységétől és a környezeti hőmérséklettől függően 24 órától akár egy hétig is eltarthat, ám a hegesedés folyamata egy kis melegvíz segítségével felgyorsítható.
A Scratch Guard Coat három éven át védi hatékonyan a gépkocsikat. Az újfajta védőfesték a közeljövőben debütál Japánban. Az autógyár tervei szerint mindenekelőtt a lökhárítókat, tükröket vonják be, vagyis a gépkocsik leginkább "traumatizált" részeit óvják segítségével.
Elsőként egyébként a Nissan X-Trail típusú terepjárói részesülnek az "öngyógyuló" fényezés áldásaiból.