A Toyota Corolla manapság az egyik legjobban hangzó márkanév az autós világban. Talán még a Volkswagen Golf ilyen, de a Golf az évek folyamán sokat vesztett az értékéből. Míg régebben a Golf volt a nagyágyú, mostanság már a Corolla hangzik jobban, de erről a két cégnek bizonyára drasztikusan más a véleménye. A tények mindenesetre azt mondják, hogy a Corolla több mint 40 éve létezik, és ezalatt 32 millió darabot gyártottak le belőle, ezzel bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe is.
A Toyota 1966-ban mutatta be először a Corollát, akkor még nem is sejtette, hogy ekkora sikertörténetet ír vele. A héten hazánkban is bemutatkozott a X. generáció, mely sok szempontból más, de a gyáriak szerint ez is továbbviszi a Corolla-irányvonalat.
Az új autó sok tekintetben szakít a hagyományokkal, például ezentúl csak a lépcsős hátú változatot hívják Corollának. A klasszikus ferdehátú Auris néven jön majd márciusban, míg a kombi egyszerűen csak megszűnik. Ezt is megértük, de állítólag jön majd egy új modell a hiány pótlására. A limuzin változattal nagy reményeik vannak, hiszen a C szegmensen belül évről évre nő a szedánok eladása.
A Corolla pozicionálása is megváltozott, hiszen eddig praktikus, funkcionális autó gyártása volt a fő szempont, azonban az új modellnél már a forma, sportosság és a minőség kiemelt szerepet kapott. A gyáriak szerint egy modern, haladó autót alkottak, amely egy kategóriával feljebb is helyt állna. Sokat tettek ennek érdekében, a minőség és a méret is megváltozott. Az autó 13 centiméterrel hosszabb lett, miközben a tengelytáv nem változott. A szélesebb padlólemeznek köszönhetően a szélesség 5 centivel nőtt, ezáltal a nyomtáv is nagyobb lett elöl-hátul. Az utasok hátrább és lejjebb ülnek, ezáltal sokat változott a térérzet, hiszen a fejtér nagyobb lett.
A csomagtartó is 450 literes, vagyis nem lehet gond a poggyászokkal sem, ráadásul még kellemesen is pakolható.
A Corollánál ismét nagy hangsúlyt fektettek a zajszintre, éppen ezért az új modellben is rengeteg apróság gondoskodik arról, hogy hozza az Avensis alacsony zajszintjét. A motor alulról burkolva van, a padlólemezen kis légterelőket helyeztek el, az első hossztartók pluszmerevítéseket kaptak, miközben a nagyobb fémfelületek rezonanciáját is csökkentették. Természetesen a motorválasztékban is történt módosítás, hiszen egy új, erősebb 1,6-os motor lépett be. Az új egység 124 LE leadására képes, a Lexusból ismert, kettős VVT-i szelepvezérlést kapta meg, így alul is nyomatékos, és felül is erős. A károsanyag-kibocsátása sem rossz, a Toyota sokat vár ettől a motortól. Alapmotornak megmaradt a 97 lovas 1,4-es benzines, míg a dízel kínálatban az 1.4 D-4D mellé bejött az Avensis kétliteres, 126 lovas D-4D-je. A Corolla könnyebb és kisebb az Avensisnél, tehát ez a motor ebben a modellben rugalmasabban teljesít. A hajtásban nem újdonság a robotizált váltó, azonban ennek a váltónak az elektronikáját újraprogramozták, ami annyit jelent, hogy gyorsabban és finomabban vált. Ezt az ötfokozatú váltót az 1,4-es dízel vagy az 1,6-os benzines motorhoz lehet választani. Újdonság, hogy a kormányon található fülekkel is lehet váltani.
Természetesen az autó felszereltsége is javult a modern igényeknek megfelelően. Már széria az mp3-lejátszós hifi, a fékasszisztens, rendelhető kulcs nélküli rendszer, sebességhatároló, 9 légzsák (az alapmodellben 4 van) és a menetstabilizáló rendszer. Pontosabban ez utóbbi a négy felszereltségi szintből a felső kettőben széria, de elképzelhető, hogy opcióként a többihez is rendelhető lesz.
Az új Corolla ára az 1,4-es benzines motorral és alapfelszereltséggel 3 910 000 forint, vagyis kicsivel drágább lett, mint a régi, hiszen a négyajtós Corolla eddig 3,8 millióról indult. Az 1,4-es dízelmotor felára 410 ezer forint, az 1,6-os benzinesé 490 ezer forint. A 2000-es turbódízel csúcsmodell, a Sol Executive csomaggal 6,1 millió forint, de ebben már szinte minden földi jó megtalálható. A modell már rendelhető a kereskedésekben, de a kínálat igazából csak az Auris márciusi megjelenésével válik teljessé.
Addig is érdemes kipróbálni az új modellt, amire egy nagyon rövid kör során nekünk is volt alkalmunk. Az autó tényleg csendesebb lett, emellett belül tágasabb. A műszerfal kialakítása magáért beszél, és a felszereltség sem rossz. Az új optitron műszereket még szokni kell, ugyanakkor a limuzin nagy utasterével és csomagtartójával jobban megfelel a klasszikus családi igényeknek. A futómű hangolása kellemes, az 1,6-os motor pedig jó választásnak tűnik. Minderről bővebben egy későbbi teszt keretében írunk majd.