A lépéssel még szorosabbá válna a Fiat és a Chery együttműködése, mely eddig csupán az olasz motorok Kínában történő gyártására korlátozódott. Sergio Marchionne Fiat elnök a napokban ígéretet tett, hogy az együttműködés csak abban az esetben jöhet létre, ha a Chery üzemei képesek megfelelni az olaszok szigorú feltételeinek, megnyugtatva ezzel a rossz minőségű "Made in China" Alfa Romeok gondolatától szívükhöz kapó rajongókat. Marchionne annak a lehetőségét sem zárta ki, hogy a Fiat egy másik kínai autógyártóval készíttesse a jövő Alfáit. Ha létrejön az együttműködés nagy valószínűséggel a 159-es lesz az első kínai Alfa Romeo, később a Fiat Grande Punto és a még meg sem jelent Alfa Romeo Junior gyártása is elindulhat.
A két cég az Alfa Romeo gyártáson kívül a jövőben egy másfajta üzlet nyélbe ütésére is készül. A Fiat még 1999-ben a szintén kínai Naning Automobile-lal kezdett közös vállalkozásba, melynek a Nanjing-Fiat Auto elnevezésű cég lett az eredménye. Most azonban úgy tűnik, hogy a kínai piacon egyre gyengébben szereplő a Fiat kész eladni a vállalkozás általa birtokolt 50 százalékát, amit valószínűleg a Chery vesz majd meg. Marchionne továbbá megemlítette, hogy fontolgatják egy európai piacra szánt, szuperolcsó, Dacia Logan ellenfél elkészítésének az ötletét, melyet a pár évtizede eltűnt Innocenti márkanév alatt jelentetnének meg.