Második C - Százéves a General Motors

Vágólapra másolva!
Szeptember 16-án ünnepelte alapításának centenáriumát a legnagyobb autóipari konszern, a General Motors. Az évforduló kapcsán bemutatjuk a második száz év kezdetét jelképező Chevrolet Voltot, és nagy vonalakban áttekintjük a cég történelmét.
Vágólapra másolva!

Forrás: GM

Chevrolet Volt - a nehéz gazdasági helyzetben lévő GM sorsa múlhat a sikerén
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A központi ünnepség fő attrakciójaként begördült a színpadra a végleges formáját elnyert Chevrolet Volt. Az elektromos kocsi volánjánál az a Bob Lutz ült, aki korábban a BMW és a Ford alelnökeként, majd a Chrysler elnökeként is tevékenykedett. Rick Wagoner, a General Motors vezérigazgatója ünnepi beszédében úgy fogalmazott, hogy korunk autógyártóinak nem kisebb a feladata, mint a gépkocsi újbóli feltalálása, és ez a GM nevéhez fog fűződni.

A Voltot szinte messiásként várják a konszernnél, hisz talán az egyetlen kiutat jelenti a válságból. A típus alapjaiban különbözik minden eddig megjelent alternatív járműtől, a hajtást ugyanis itt kizárólag elektromos erőforrás végzi. A benzinnel és bioetanollal táplálható belső égésű motor a generátorok működtetésére szolgál, és csak akkor kapcsol be, ha tölteni kell a 16 kilowattórás lítiumion-akkumulátort. A 220 cellából álló csomagot egyébként hálózatra kötve is fel lehet tölteni, egy teljesen lemerült akkumulátor "feltankolása" körülbelül három órát vesz igénybe 230 voltos rendszer esetén.

Forrás: GM

Elektromos és benzinmotorja is van, mégsem hibrid
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A jármű hatótávja negyven mérföld, azaz körülbelül 64 kilométer. Teljesen feltöltött akkumulátorral tehát elméletileg megtehetünk hatvan kilométert úgy, hogy egy csepp üzemanyagot sem égetünk el. A legnagyobb sebességet 100 mérföld/órában, azaz 161 km/órában határozták meg. Imponáló adat a 111 kilowatt (150 lóerő) teljesítmény és a 370 newtonméter nyomaték, zaj tekintetében pedig kiemelkedő komfortot ígér a Chevrolet.

A 2685 milliméter tengelytávú karosszéria négy felnőtt számára lesz elegendő, a csomagtér 301 liternyi rakományt képes elnyelni. A jármű hossza 4404, szélessége 1798, magassága 1430 milliméter. A kocsiszekrény megalkotásakor elsődleges szerepe volt a légellenállás csökkentésének - az aerodinamika ugyanis igen nagy hatással van a hatótávra.

Fotó: Póla Gergely [origo]

Az alternatív meghajtású járművek jelentik a jövőt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Bár a Volt elnyerte végső formáját, a sorozatgyártás leghamarabb 2010-ben indul. Még arról sem született döntés, hogy a két akkumulátorgyártó közül melyiket választja a cég. Ha minden a tervek szerint alakul, és 2010-ben valóban megjelenik a Volt az amerikai kereskedőknél, akkor hamarosan számíthatunk egy európai kivitelre is, bár nem biztos, hogy Chevrolet néven találkozunk majd vele.