Bemutatták az erősen módosított Coltot

Vágólapra másolva!
A Mitsubishi a Colt alkatrészeinek 65 százalékát újra cserélte. Tisztább benzinmotorok váltják a dízeleket, és lesz turbómotoros ötajtós is.
Vágólapra másolva!

A Mitsubishinél azt szeretnék, ha az új Colt arculata teljesen eltérne a jelenlegiétől, reményeik szerint a vásárlók szemében sokkal érettebbnek tűnik majd a kocsi. Szándékuk komolyságát jelzi, hogy a kocsi alkatrészeinek 65 százaléka teljesen új, bár a motorpaletta változatlan. Tehát marad az 1,1 literes 75 lóerős, az 1,3 literes 95 lóerős, az 1,5 literes 109 lóerős, és az 1,5 literes turbós, 150 lóerős benzinmotor a kínálatban. Az első két motor ráadásul környezetkímélő Clear Tec-változatban is kapható lesz, amelyek 10 százalékkal kevesebbet fogyasztanak majd a start&stop rendszernek és a fékenergia-visszatáplálásnak köszönhetően. Később bioetanollal üzemelő változataik is lesznek. Ezek érkezésével azonban búcsúznak a dízel-Coltok, amelyek nem bizonyultak elég népszerűnek a vásárlók közt, mindössze a 13 százalékát tették ki az eddigi értékesítéseknek.

A Colt áttervezését a Mitsubishi európai dizájnközpontja végezte, az az iroda, amelyik az új Lacert is megálmodta. Nem csoda tehát, hogy a "Jet fighter" nevű trapéz-hűtőmaszk a kisautón is megjelent, de az A-oszlop előtt minden karosszériaelem új. Változás még, hogy a tetőoszlopok feketék lettek, lecserélték az ötajtós hátsó lámpáit kisebbekre, a háromajtós hátsó lámpáit pedig sötétre maszkolták. Az új Coltnál a Mitsubishi állítólag nagyon odafigyelt a vibrációk és a zajok csökkentésére, és belül is jobb minőségű anyagokat használtak. Sok alkatrészt átvettek a Lancerből, például a kormánykereket, a központi információs panelt, és a műszerek rajzolatát. Jó hír, hogy az áttetsző kék műanyagokat immár fekete elemek helyettesítik. Már nem kell kivenni a hátsó üléseket, hogy sík padlós legyen a csomagtér, és az állítható padlómagasságának köszönhetően ilyenkor a befogadóképessége is megnő 854-ről 1032 literre.

A párizsi leleplezés alkalmával bemutatták a Colt Ralliart kiadását is, amely a CZT-t váltja a palettán, és immár ötajtós karosszériával is kapható. A vastagabb első kanyarstabilizátorok és az átdolgozott felfüggesztések hivatottak jobb vezetési élményt kölcsönözni a sportmodellnek.

A Coltokat továbbra is a hollandiai NedCar gyárban készítik, a gyártás októberben indul.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]