Miniautók és kisautók
Alfa Romeo
A kiskategória egyik legérdekesebb újdonsága az Alfa Romeo Junior lesz, ami a műszaki értelemben a Fiat Grande Puntóval áll szoros rokonságban. A négy méternél is rövidebb, sportos kisautó padlólemeze és több motorja is a Fiatból származik, de még a gyártás helyszíne is azonos lesz. Valószínűleg az ismert, 1,4-es, 95 lóerős benzinmotor mozgatja majd az alapváltozatot, az erősebbekbe ugyanennek a motornak a 120, 150, illetve 180 lóerős, turbófeltöltéses változata kerülhet. Ha igazaz a pletykák, a csúcsváltozatba egy új, 1,8-as turbómotor kerül, 220 lóerős teljesítménnyel. A legkisebb Alfa világpremierje az októberi Párizsi Autószalonon lesz.
Chevrolet
A Chevrolet-nél az ötajtós Aveo lesz az egyetlen újdonság 2008-ban, a kisautót várhatóan áprilistól kezdik majd forgalmazni. Ez az autó tulajdonképpen egy ráncfelvarráson átesett Kalos, de az orr-részt és a hátsót is jelentősen átrajzolták a koreai formatervezők. Az 1,2-es motor teljesítménye 72-ről 84 lóerőre nő, az 1,4-esé pedig 94-ről 98 lóerőre változik.
Citroën
Fontos újdonsággal készül a Citroën az októberi Párizsi Autószalonra, itt tartják ugyanis a vadonatúj C3-as világpremierjét. Továbbra is a legendás Kacsáéhoz igen hasonló, félköríves tetőívéről lehet felismerni az újdonságot. Állítólag a hagyományos, ötajtós mellett háromajtós, és emelt tetejű buszlimuzin kivitel is lesz belőle, padlólemeze pedig a Peugeot 207-esből származik. Már 2008 elején kapható lesz a Törökországban készülő kishaszonjármű, elképzelhető, hogy egyszer személyszállító változata is lesz. A 3,86 méter hosszúságú Citroën Nemo, a Fiat Fiorino és a Peugeot Bipper ikertestvére lesz, rakterébe 2,5 köbméretnyi áru fér.
Fiat
A Fiat januárban végre hazánkban is elkezdi az új 500-as forgalmazását. A 69 lóerős alapmodell 2,8 millió forinttól elérhető, de ebben már a hét légzsák, a távirányítós központi zár, a szervokormány, és az mp3-as hifi is benne van. Őszre várható az 1,4-es turbómotorokkal szerelt, felpaprikázott Abarth-verziók érkezése, a gyengébb 135, az erősebb 155 lóerőre képes. Ugyanekkor leplezik le az 1,2-es benzinmotorhoz készített start-stop rendszert, amely piros lámpánál leállítja a motort, hogy addig se fogyasszon üzemanyagot. A Fiat is kihozza még az év első felében a PSA-val közösen fejlesztett Fiorino kishaszonjárművet.
Ford
A Fordnál két új kisautó is 2008-ban mutatkozik be. Az első a vadonatúj Fiesta, amely állítólag nagyon hasonló a Frankfurtban bemutatott Verve-tanulmányhoz. Továbbra is három- és ötajtós karosszériával készül a népszerű modell, a világpremiert októberben, a Párizsi Autószalonon tartják. Decemberig kell várni az új Ka miniautóra, amely a Fiat 500 közeli rokonának tekinthető. Padlólemeze és motorjai is az olasz retró-miniből érkeznek, és a Ford is kizárólag háromajtós karosszériával lesz elérhető.
Honda
Ősszel, a Párizsi Autószalonon leplezi le a Honda a Jazz új generációját. A kívül-belül teljesen megújuló kisautó továbbra is tágas és variálható marad, amire a minden irányban kissé megnövelt, egyterű karosszéria a garancia. Mivel Japánban már kapható az autó, ezért tudjuk, hogy az alapmodellt 100 lóerős, 1,3-as benzines mozgatja, de létezik egy 120 lóerős, 1,5 literes motorú verzió is. Felnőttesebb műszerfalat is kap a Jazz, néhány eleme a Civicből lehet ismerős.
Hyundai
Tavasszal érkezik meg a Hyundai-kereskedésekbe az új i10, a Kia Picanto testvérmodellje, amely a kissé kiöregedett Atost váltja a palettán. Az indiai gyártású, 3,65 méter hosszú miniautót egy 1,1 literes, 67,5 lóerős motor mozgatja, belseje valamivel igényesebb, mint a Kia esetében. Még fontosabb újdonság az eggyel nagyobb kategóriába tartozó, Getzet leváltó i20, amelynek októberben lesz a világpremierje. A kémfotók alapján az utastér helykínálatával nem lesz gond, a kocsi mozgatásáról 1,2-es, és 1,4-es benzinmotorok, valamint 1,1-es, és 1,5 literes dízelek gondoskodnak. Az i20 formaterve állítólag az i30-éra hasonlít, ami jó hír, mert a Getz eddig nem a formájával szerzett magának vevőket.
Kia
A Hyundai testvérmárkája, a Kia a Picanto modellfrissített változatának kezdi meg a forgalmazását év elejétől. Csak külsejében és műszerfalában változott a koreai mini, a motorválaszték változatlan.
Mazda
A Mazda 2007-ben már bevezette a vadonatúj 2-est, de a dízelmotorral még adós maradt. Ezt a hiányosságot a Genfi Autószalonon pótolja a japán márka, ekkor mutatkozik be a Fordtól származó motorral hajtott, 1,4 literes, 68 lóerős, gázolajos változat. Később nem elképzelhetetlen, hogy a Ford 1,6-os dízeleit is beépítik. Nyáron várható a még sportosabb formájú, háromajtós karosszériaváltozat bemutatása a Mazda2-ből.
Opel
Tavasszal kezdi el az Opel a Suzuki Splash ikertestvérének tekinthető új Agila forgalmazását Európa-szerte. A főleg hölgyeknek szánt, Corsa alá pozícionált miniautó hossza 3740 mm, de a magas tető miatt négy személy minden bizonnyal kényelmesen elfér benne. A forgalmazás kezdetekor egy egyliteres 65 lóerős, és egy 1,2 literes 86 lóerős benzinmotorral, valamint a Fiat 1,3 literes, 75 lóerős dízelével lesz elérhető az Agila. Alapáron jár szervokormány, blokkolásgátló és négy légzsák az autóba, felárért menetstabilizáló is kérhető. A Corsa és a Meriva háza táján a különösen takarékos, EcoFlex változat bevezetése az újdonság. Ezekbe is a 75 lóerős, 1,3-as dízelmotort szerelik, de a burkolt padlólemez, az alacsony gördülési ellenállású abroncsok és a hosszabb váltóáttételek miatt kevesebbet fogyasztanak a mezei dízel változatoknál.
Renault
A Renault 2008 első negyedévében kezdi meg az új Twingo és a kombi Clio forgalmazását Magyarországon. A ferdehátú Cliók 288 literes csomagtartójánál 151 literrel nyújt többet a Grand Tour rakodótere, az üléseket lehajtva még nagyobb a különbség. A legolcsóbb, 1,2-es, 75 lóerős motorral szerelt alapváltozatért 3,07 milliót kérnek, míg a legdrágább, 106 lóerős, 1,5 literes dízelért 4,2 milliót kell fizetni. Még nála is praktikusabb lesz, de egyelőre csak haszonjárműként jön az év második felétől az új Kangoo megkurtított változata, a 3,83 méter hosszú Express Compact.
Seat
Márciusban, a Genfi Autószalonon rántják le a leplet az új Seat Ibizáról, ami formáját tekintve végre eltávolodik az egy kaptafára készülő Leon-Altea-Toledo modellektől. Padlólemeze és a gyengébb változatok motorjai az új Skoda Fabiából származnak, de ugyanezt a platformot kapja később az új Volkswagen Polo és az Audi A1 is. Motorizáltság terén a sportos Cupra verziónál várhatók változások, ebbe ugyanis a közös nyomócsövesre átállított, kétliteres, 170 lóerős dízelt, és a Golf GTI-ből ismert kétliteres, turbós benzinmotort építik be. Magyarországra az ötajtós szeptemberben, a háromajtós év végén érkezik meg.
Skoda
A Skoda már 2007-ben leváltotta kisautóját, a Fabiát, ezért 2008-ban csak néhány új változat bevezetésére számíthatunk. Az egyik ilyen a különösen takarékos, Green Line fedőnevű dízel modell, a másik pedig a kombiból kialakított ál-szabadidőautó, a Scout-verzió. A sima kombi értékesítése januárban kezdődik.
Suzuki
A magyar autópiac szempontjából az egyik legfontosabb modell 2008-ban egyértelműen a Suzuki Swift Sedan. Az autót egy szemfüles kémfotósnak sikerült lefényképeznie mobiltelefonnal az indiai Maruti-Suzuki gyár területén, a gyártás ugyanis ott folyik majd. Sajnos a lépcsőshátú változat formája közel sem olyan harmonikus, mint a ferdehátúaké, de a minimum négyszáz literes csomagtartó gyógyír lehet az esztétikai kifogásokra. Legalább ekkora érdeklődésre tarthat számot a Wagon R+ szellemi utódjának tekinthető, Esztergomban készülő Splash, melynek tavasszal kezdődik a forgalmazása. Az Opel Agilával szinte csavarra megegyező városi mini kétféle benzinmotorral, és az ismert, 1,3 literes Fiat-dízellel lesz kapható. Őszre is tartogat még egy meglepetést a Suzuki, ekkor leplezik le ugyanis az új Altót, amely a nemrég bemutatott A-Star-tanulmány szériaérett változata. A Splashnél is kisebb miniautó gyártása Indiában folyik majd, mozgatásáról 65 lóerős, egyliteres benzinmotor gondoskodik.
Toyota
A Toyota az októberi Párizsi Autószalon mutatja be az IQ-tanulmány szériaváltozatát. A Yarisnál nyolcvan centivel rövidebb, de valamivel drágább mini elsősorban a Smart Fortwo-tól szeretne vevőket szerezni. Erre minden esélye meg is van, mert a három méternél is rövidebb karosszériában a Smarttól eltérően akár három felnőtt és egy gyerek is utazhat.