500 lóerő és 1000 Nm, miközben az átlagfogyasztás 10 liter alatt marad
Az autó elméletileg csupán tanulmány, de nem kizárt, hogy a németek a szériaváltozatát is elkészítik a jövőben. Az autó V12-es erőműve az Audi Q7-ből érkezik, segítségével a dízel R8 simán lepipálja a benzines változat teljesítményét. Míg az eredeti nyolchengeres FSI motoros R8 420 lóerős volt, addig a gázolajos R8 500 lovas, nyomatéka pedig pontosan 1000 Nm. Az R8 Q7-nél jóval kisebb méreteinek köszönhetően a tömege és a légellenállása is jóval szerényebb, ezáltal az autó fogyasztását tíz liter alá ígérik, egyes hirek szerint.mindössze 8,4 l/100km lesz. Az autó megjelenésén egyébként alig változtattak, a nagyobb hűtésigényű motor miatt megnövelve a légbeömlőt. A menetteljesítmények viszont változtak, hiszen az R8 TDI 4,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, a végsebessége pedig 300 km/óra felett lesz.
A dízel R8-nak a bizonyára nem túl szép hangja mellett pusztán két hátránya van, de ezek egyike sem taszítja kétségbeesésbe a leendő vásárlókat. Az első hátrány logikus, ugyanis a nagyobb motor miatt az R8 100 kilogrammal nehezebb, ami bizonyára módosít a legendás kanyarstabilitásán, de nem meghatározó mértékben. A másik negatívum is a motorból ered, ugyanis a V12-es erőforrás már akkora helyet foglal, hogy kénytelenek voltak megszüntetni a hátsó csomagtartót, így csak az első marad.