A The Times című brit lap szerint az új elnök szolgálati limuzinjait a válsággal küszködő General Motors (GM) autógyár építi. Az új autók úgy néznek majd ki, mint a hagyományos fekete elnöki Cadillac-ek, és olyan ellenállóak lesznek, mint egy tank. A felépítmény fémből, alumíniumból és titánból készül, páncélzata 12 centiméter vastag lesz.
A leendő elnöki kocsik műszaki alapját a robosztus GMC Sierra típusú platós terepjáró adja. A szériamodell fogyasztása 100 kilométeren 20 liter, a jóval nehezebb Obamobile (a Times szóalkotása) viszont 25 litert eszik majd, és a GM rögtön hármat is épít belőle, hogy az esetleges merénylők dolga még nehezebb legyen. Az ötszáz lóerős motorral felszerelt kocsikban még ködgép is lesz, hogy veszély esetén Obama láthatatlanná váljon az orvlövészek számára.
Környezetvédők reményei szerint a színesbőrű Obama lesz a "legzöldebb" amerikai elnök. A kampányban azt ígérte, hogy 2015-ben egymillió hibridautó jár majd az amerikai utakon. Tervei szerint az állam évi 15 milliárd dollárt fordít energiatakarékos technológiák fejlesztésére, a szén-dioxid-kibocsátást pedig 80 százalékkal csökkentik 2050-ig. Elnökjelöltként Obama a magánéletben is igyekezett példát mutatni környezetvédelemből, benzinfaló Chrysler 300 C Hemi típusú kocsiját például egy Ford Escape Hybridre cserélte, az Obamobile viszont a londoni lap szerint garantáltan felbőszíti majd a zöldek táborát.