1964 több szempontból is jelentős dátum az amerikai autógyártás történetében. Elkezdődött az "izomautók" kora, hihetetlen mértékben megugrottak az eladások, és a Ford egy olyan autóval jelent meg, amely azóta legendává vált. A koncepció egy olyan egyszerű, olcsó, de sportos autó tervezése volt, amely meghódítja a fiatalokat. A Falcon alapjaira épülő Mustang azonnal sikeres lett.
Április 17-én, az autó hivatalos bemutatásának napján Chicagóban az egyik bizományos ijedtében bezárta bemutatótermét, olyan hatalmas tömeg gyűlt össze. Egy másik Pittsburgh-ből azt jelentette, akkora a tolongás, hogy egyszerűen képtelen a Mustangot lehozni a mosóállványról. Seattle-ben egy cementszállító sofőrje olyannyira rácsodálkozott a kirakatban kiállított autóra, hogy behajtott az üzletbe... A talán legelképesztőbb esetet azonban Texasból jelentették. Garlandben licitálás útján értékesítették az egyetlen példányt. A legtöbbet ígérő férfi ragaszkodott hozzá, hogy az éjszakát a kocsiban tölthesse, nehogy valaki rátegye a kezét a hőn áhított autóra, mielőtt a csekkjét visszaigazolná a bank... A James Bond sorozat készítői még ugyanebben az évben felfigyeltek az új modellre: 1964 őszén a Goldfinger című filmben egy egész világ megismerhette a pony cart.
Gyártásának első három évében több mint másfél millió talált belőle gazdára. A kezdeti "sportos külső, átlagos műszaki tartalom" elvét hamarosan átvette a teljesítmény-központúság. Megjelentek azok a modellek, amelyek a magas kompressziójú, akár hétliteres hengerűrtartalmú motorjaiknak köszönhetően 390 lóerőt is az aszfaltra szabadítottak. Így a Mustang már a versenypályákon és az utcákon zajló gyorsulási versenyeken is felvehette a versenyt kor olyan nagyágyúival, mint a Dodge Challenger vagy a Chevrolet Camaro.
Huszonöt Mustang indul ünnepi útra a Városligetből
Az 1973-as első olajválság, valamint az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások átmenetileg véget vetettek a lóerő-háborúnak, a Mustang ismét sportos "pónivá" szelídült. A rajongók azonban joggal várták el, hogy a dinamikus külsőhöz megfelelő erő is társuljon, így a V8-as motorok hamarosan visszakerültek az opciós listára.
A Mustang 45 éves pályafutása alatt viszonylag kevés, összesen öt teljes modellváltáson esett át, míg 2005-ben visszatért a gyökerekhez, a legendás első generációs Mustangok formavilágát öltöztette modern köntösbe. Túlélte az olajválságokat, változó autóipari trendeket, és máig Amerika legnépszerűbb sportkocsija maradt.
A szombati, jubileumi, "III. Magyar Mustang találkozón és Ford-Cruising túrán" valamennyi Mustang-generáció modelljei feltűnnek majd. Olyan különlegességek is láthatóak lesznek, mint egy 1966-os kabrió vagy egy 1971-es Mach-1-es. Az autók az Ötvenhatos Forradalmárok terének (felvonulási tér) Damjanich utca felőli részén gyülekeznek április 18-án, reggel 9.30 és 10.30 között, hogy azután egyszerre induljanak el a születésnapi "cruisingra".