Az autóban az elsődleges, legfontosabbnak tartott gombok és irányítókarok a Forma-1-es autók mintájára a volánra kerültek. Teljesen száműzték a hagyományos bajuszkapcsolókat, az irányjelzők, fényszórók és az ablaktörlő irányítógombjai mind a kormányon találhatók. Ezáltal a sofőr a lehető legjobban tud az útra figyelni, biztonságosabbá téve a vezetést és növelve a vezetési élményt.
Szintén a kormányon található a hívogatóan nagy piros motorindító gomb, és mellette a lengéscsillapítók beállításait változtató gomb, míg a duplakuplungos váltót vezérlő sebességváltó fülek megnőttek, így még könnyebb őket használni.
Paolo Pininfarina főtervező beszél a 458 Italia újdonságairól a gyári videón
Nem maradhatott el az F430-on bevezetett Manettino-gomb, ami az autó több paraméterét - váltási idők, menetstabilizáló-érzékenység, futóműfeszesség, gázreakció stb. - egyszerre szabályozza, és öt előre beállított program választható. A mérnökök a vezetőre orientált műszerfalat a Ferrari Styling Centerrel együtt készítették el, így számos irányítógomb került új helyre a pilótaülésnél. A kormány mögött számos más funkció érhető el, így például az audiórendszer is az ott elhelyezett gombokkal irányítható.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Közvetlenül a kormány mögött pedig természetesen különböző kijelzők találhatóak, központi helyen a nagyméretű, analóg fordulatszámmérővel. A tőle jobbra lévő kis képernyőn a szórakoztató elektronika, a Bluetooth kihangosítő, a műholdas navigációs rendszer, a digitális kilométeróra és a tolatókamera képe jeleníthető meg. A kormány bal oldalán lévő kijelzőn pedig bekapcsolható a sebességtartó automatika, és erről irányítható a fedélzeti számítógép is. Ez utóbbi nem csak a fogyasztást, a megtett utat és a hatótávolságot jeleníti meg, de innen érhető el a dinamikus járműasszisztens (VDA) is. A VDA folyamatosan adatokat közöl a motorról, a váltóról, a kerekekről és a fékekről, és a vezetőtől a kapott információk alapján megállapíthatja, milyen beállításokat érdemes használnia. Ezek lehetnek Warm-up (amikor a komponensek még nem érték el az optimális hőmérsékletet), Go (amikor minden alkatrésznél ideális a hőmérséklet) és Over (amikor egyik vagy másik túlmelegedett).
A középmotoros 458 Italiában a gyártó vadonatúj, közvetlen befecskendezéses 570 lóerős, 4,5 literes V8-as motorja dolgozik, amely akár 9000/perces fordulatszámra is képes. Az erőforrás 3,4 másodpercnél is gyorsabban katapultálja 100 km/órára az autót. Emellett az autó fogyasztása jobb, mint a kifutó F430-é, végsebessége pedig hivatalosan 325 km/óra. Bemutató a Frankfurti Autószalonon.