A most bemutatott busz a Kravtex első alacsonypadlós járműve, az eddig gyártott Credók kisebb kereke ugyanis nem tette lehetővé ezt a megoldást.
Az új busz technikai adatairól még nem sokat lehet tudni, a hivatalos közleményből csupán annyi derül ki, hogy a Citadell amerikai motort és sebességváltót, valamint német futóművet kap, ami azt is jelenti, hogy az eddigi hagyományokkal ellentétben az új szériában már nem Iveco motor lesz.
Az új busz ugyanúgy 12 méter hosszú és 2,5 méter széles, mint az 1996 óta forgalomban levő Ikarus 412-es, azonban valamivel több ember szállítására alkalmas: egy buszon összesen 109 utas fér el, de az igényeknek megfelelően a busznak készül nagyobb befogadóképességű, csuklós változata is.
"Tiszta versenykörülmények között, közbeszerzési eljárás során a Kravtex is szeretné megversenyeztetni új konstrukcióját, mivel számításai szerint az új autóbusz ára alacsonyabb, mint a használt buszok felújítása" - mondta Krankovics István ügyvezető igazgató. Ennek oka az, hogy a régebbi buszok felújítását jelentősen megdrágítaná, hogy október 1-jétől Euro 5-ös motorokat kell beépíteni a járművekbe.
Az igazgató azt is elmondta, hogy az Európában gyártott buszoknál tíz százalékkal olcsóbban kínálják terméküket, ez alapján a Citadell ára várhatóan 50 millió forint körül várható.
A Kravtex tíz éve van jelen az autóbuszpiacon, ez alatt több mint 750 új autóbuszt értékesítettek, többségében Volán-társaságoknak.