Nem panaszkodhat az új Fiesta európai eladási adataira a Ford, a kisautó rendkívül jól teljesít, háttérbe szorítva ezzel SUV-os, egyterű-jellegű testvérét, a Fusiont. Persze, nincs ezen sok csodálkoznivaló, hiszen miközben a Fiesta formavilága divatos és vonzó, addig az előző Fiesta alapjaira épített Fusion leragadt a szögletességnél.
2012-ig nem is várható változás, három év múlva azonban a Ford piacra dobja a Fusion utódját. Illeszkedve az S-, illetve C-Maxszal indított sorba, a legkisebb egyterű B-Maxként érkezik majd, olyan ellenfelek közé, mint az új Opel Meriva vagy Kia Venga.
A Meriváról már kiderült, hogy ellentétes irányba nyíló ajtókkal (is) próbál majd vevőket szerezni, a B-Max ezzel szemben hagyományos ajtókkal készül. Formavilágát az aktuális, kinetikusnak nevezett Ford-irányzat fogja meghatározni, a szabadidő-autós jelleg eltűnik.
Körülbelül 4,2 méter hosszú lesz az újdonság, új háromhengeres motorgenerációt fejlesztenek hozzá, a turbós változat 110 lóerős lehet. 2011-ben érkeznek egyébként a Ford első hibrid és elektromos modelljei, a technológiát 2010-től Londonban és Amerikában, Focusokban és Transit Connect modellekben teszteli a gyár.