A maximális eredmény elérésében szerepet játszott az Astra esetében a nyaksérülés ellen védő aktív fejtámla, amely az ülés szerves része az Astrában. Önmagában is műszaki újdonság, működés után ugyanis teljes mértékben visszaáll eredeti helyzetébe, nem kell márkaszervizbe vinni.
Az Euro NCAP újabban csak általános értékelést bocsát ki, maximum öt csillaggal, ezzel értékeli az összes kategória összesített eredményeit. Nagyon jó az Astra első utasainak védelme frontális ütközés ellen, pontokat adtak a megcsúszás veszélyét csökkentő menetstabilizálóért is, amely minden változatban az alapfelszereltség része.
A gyalogosvédelem érdekében megfelelő hézagot hagytak a motorház kemény részei és a motorháztető között, utóbbi puhább anyaga és konstrukciója csökkenti a fejsérülés veszélyét. Az egyik alkategóriában az eredményezte az Astra maximális pontszámát, hogy a lökhárító energiaelnyelő, habosított betétje az autó teljes szélességében védi az elütött ember lábszárát. Frontális- és oldalütközéskor is maximális pontszámot kapott az Astra a hároméves gyermeknek megfelelő bábu védelméért.
Maximális eredménnyel zárt a GM másik modellje, a Chevrolet Cruze is, 79 pontot kapott a lehetséges százból. 96 százalékos teljesítményt ért el a felnőtt utasvédelem területén, megelőzve ezzel az összes tesztelt prémium kategóriájú modellt. Maximális 16 pontot kapott a részleges átfedésű frontális ütközésre és szintén maximális nyolcat a deformálható akadályon végrehajtott oldalütközésre. 1997 óta - mióta megkezdte töréstesztjeit az Euro NCAP - a Cruze az első személyautó, amelyik mindkettőre maximális pontszámot kapott.