Egy Swift 3,3 millió forintba kerül az 1,2 literes benzinmotorral, alapfelszereltséggel, és ezzel nem is kiemelkedően drága a kisautók között, a kategóriában inkább a 3,5 millió forintos alapár számít átlagosnak. Ennyiért viszont számos, hazai szinten luxusautónak számító típust kapni, néhány évesen. Legálisan, szervizkönyvvel, törésmentesen, apró betűk nélkül.
Az összeállítás legsportosabb, az érzelmekre legjobban ható darabja: a 159-es Alfa
A középkategóriás Alfa a 156-os utódjaként nagy sikert aratott a megjelenésekor. Gyönyörű formaterve első látásra sok szívet elvarázsol, de javult a minősége, a merevsége és a megbízhatósága is. A futóművére a német szaklapok is azt mondták, hogy jobb, mint a jelenleg futó BMW 3-as sorozaté. A merevítések miatt ugyan egy kicsit nehéz, de ezáltal biztonságos is. Az Alfa Romeo már-már a prémium modellek vetélytársaként állította be - értéktartása viszont a régi 156-ost idézi. Tele van a piac jobbnál jobb ajánlatokkal: hárommillióért már jobban felszerelt, 1,9 literes turbódízeleket találni körülbelül háromévesen, nem riasztó futásteljesítménnyel. Ezek újkori ára körülbelül tízmillió forint körül mozog most is.
A Mondeo most esett át egy modellfrissítésen, de "régieket" jó áron kapni
A Mondeo jó kocsi - tartja az autós újságírószakma elég régóta, kategóriája egyik éllovasa. A legújabb modell éppen tavaly év végén esett át egy modellfrissítésen, de azt Magyarországon még nem kapni. A modellfrissítés előttiekből viszont van jó néhány eladó használt, egészen meglepő áron. Kisebb motorral felszerelt, nem full extrás és 3,5 év körüli példányok már 2,5 millió forinttól elérhetők, egy új Swift áráért pedig 2008. nyári, Titanium felszereltségű 1,8-as turbódízeleket is kapni, vagy közepesen felszerelt kétliteres TDCi-t. Érdemes megnézni az eggyel régebbi modellt is, amely tudásához képest szintén nagyon nyomott áron elérhető.
Családosoknak kifejezetten jó választás lehet a Volvo V50
Nálunk a Volvo is prémiummárkának számít. Az új S60-as nemrég jelent meg (a gyalogosvédelmi rendszerét alaposan le is teszteltük), ezért azt hittük, hogy a régi S60-ast csak igen nyomott áron lehet manapság eladni. Ez csak részben igazolódott, ugyanis "csak" 2007-es évjáratúakat találtunk hárommillió forint körüli értékben. Van viszont egy másik Volvo-típus, amelyből kifejezetten jó, megkímélt példányokat találni ennyiért: az S40 és kombi változata, a V50. Főleg az utóbbi lehet jó választás egy családnak. Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy ezek a Volvo a Ford Focus alapjaira épülnek, annak minden pozitív és negatív következményével.
A Saab majdnem megszűnt, ez a használtautó-árakon is látszik
A másik svéd gyártót egy éve még egy paraszthajszál választotta el a megszűnéstől - ha akkor bezárják a boltot, akkor most fillérekért lehetne Saabokat venni. Nem így történt, egészen jól talpra állt a cég, de a használtautó-áraik így is alacsonyak. A 9-3-as az Opel Vectra alapjaira épül, ez látszik az értékvesztésében is, hiszen 3,5 éves, jól felszerelt modellek elérhetők pont egy új Suzuki áráért. Ezek tágasabbak, biztonságosabbak, nagyobb a presztízsük, nem lopják őket, és az 1,9-es dízelmotorral még nem is fogyasztanak többet.
Az új C5 dögös, kicsit németes, de az értékvesztése a régi
Az értékvesztés kapcsán sokan rögtön a francia középkategóriás autókra gondolnak - joggal. A Citroën hagyományosan nem lehet büszke nagyobb autói értéktartására, és ez az új C5-ös esetében sincs másképp. Közepesen felszerelt 1,6-os turbódízel motorral már meg lehet venni hárommillióért, és ezek még csak most lesznek háromévesek. Az új C5-ösök megbízhatósága pedig sokkal jobb az elődmodellénél.
Hamarosan érkezik a 407 utódja, ezért ezek most nagyon jó áron kaphatók
A C5-öshöz hasonló a helyzet a Peugeot 407-essel, azzal a különbséggel, hogy ez már régebbi modell, hamarosan lecserélik, ezért még a C5-nél is jobb vételeket találni a használtpiacon. Ötéves példányokat már kétmillió alatt kínálnak, néhány kifejezetten alacsony futásteljesítménnyel büszkélkedhet. Mi azonban az új Suzuki árára koncentráltunk, annyiért pedig kétéves, kétliteres dízel is van eladó, vagy hároméves topfelszereltségű kombi. Ezek is kényelmes, takarékos családi autónak számítanak, de a megbízhatósága és a szervizigénye egy kicsit ellene szólhat.
Meglepetés, hogy egy kisebb modell, ráadásul Mercedes is bekerült ide
Meglepő módon a legújabb A osztály sem az értéktartásáról lesz híres. Az előző A-hoz képest ennek már kezdetben sem volt gondja a jávorszarvas-tesztekkel, és a megbízhatóságát sem kezdték ki az évek alatt nagy, hangzatos esetek. Ennek ellenére az újkorában 7-8 milliós példányokat 3,5 évesen hárommillióért lehet kapni, jellemzően inkább turbódízeleket kínálnak vételre, de ezzel nincs is baj, hiszen azzal optimális választás.
Egyterűek
A C8-as és a 807-es Peugeot testvéreket, mindkettőt nagyon olcsón meg lehet szerezni
Ha valaki három vagy annál több gyerekkel rendelkezik, akkor az egyterű a legjobb megoldás. A nagyobb egyterűket előszeretettel emlegetjük luxusbusznak, pedig ezek is csak újkorukban nagyon drágák. Ha jobban körülnézünk, hamar kiderül, hogy itt is francia típusokat érdemes keresni: a Citroën C8/Peugeot 807 és a Renault Espace a nagycsaládosok kedvenc vétele lehetne, hiszen ezekből is jó turbódízel példányokat lehet venni háromévesen hárommillió körüli összegért. Megbízhatóságuk azért nem a legjobb, de ha megelégszünk eggyel kisebb mérettel, ilyen korú, tehát új generációs Zafirát is kaphatunk olcsóbban, vagy vehetünk az Év Autójának is megválasztott Ford S-Maxot 3,5-4 évesen egy kicsit drágábban.
A modellfrissítés előtti S-Maxból is találtuk kifejezetten olcsó példányokat
A felsorolt modellek esetében azonban nem szabad elfelejteni: bár ugyanannyiba kerülnek, mint egy új kisautó, de a fenntartásuk lehet jóval drágább is. Egy modern turbódízellel nem biztos, hogy sokkal többet fogyasztanak, mint kisebb társaik, ám az alkatrészáraik magasabbak lehetnek, tehát kötelező szerviz vagy töréskár esetén mélyebben bele kell nyúlni a pénztárcába.