A Ford-csapat pilótái, Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen, illetve csapattársaik, Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila egyaránt egy-egy szakaszt tesznek meg a Rovaniemi körül havon és jégen zajló a kétnapos versenyen - ez lesz a csapat szezon előtti tesztprogramjának végső fázisa. Hirvonen a rali első szakaszán vezeti majd az 1,6-os turbómotorral hajtott Fiesta RS WRC-t, míg Latvala a második napon ül volán mögé.
A Sarkköri-rali jelenti a Fiesta RS WRC átfogó tesztelési és fejlesztési programjának végét, mielőtt az autó jövő hónapban, február 10-13. között bemutatkozik a FIA rali-világbajnokság egyik versenyén, a Svéd-ralin. A januári esemény a csapat négynapos svédországi tesztelésének meghosszabbítása lesz. Ez a tesztsorozat pénteken kezdődik, és a Fiesta ekkor még a teszteken megszokott fehér színben lesz látható.
A rali a finn bajnokság nyitófutama. Az első szakasz öt speciálból áll, amelyek összesen 98,47 km hosszúak, majd ezeket öt gyorsasági követi, összesen 132,99 km-en.
A Ford-csapat igazgatója, Malcolm Wilson kiemelte, hogy az autót tisztán tesztelési céllal nevezték be a futamra. "A Fiesta RS WRC már több ezer kilométernyi tesztelésen esett át az elmúlt négy vagy öt hónapban. A hagyományos tesztek azonban nem képesek teljesen visszaadni az igazi versenykörülményeket, így most újabb dolgokat tudhatunk meg az autóról. Úgy véljük, hogy a Sarkköri-rali ideális felkészülést kínál a csapatnak és a pilótáknak a Svéd-rali előtt."
Hirvonen 2001-ben és 2002-ben már részt vett a Sarkköri-ralin, s a 30 éves versenyző így nyilatkozott: "Ennek a ralinak fantasztikus, sarkköri hangulata van, amit az ember csak akkor ért meg igazán, ha egyszer már átélte. Nagyszerű téli körülmények várnak minket, a szakaszok gyorsak, de néha nagyon technikásak is. Ideális hely lesz az autó tesztelésére versenykörülmények között a svédországi futam előtt, s nagy izgalommal várom, hogy csapatom a hazámba látogasson."
Latvala szintén várja már, hogy igazi ralikörülmények között tesztelhesse a Fiesta RS WRC-t. "Egy normál teszten a vezető többször egymás után ugyanazon az úton hajt, ezért hamar megtanulja, hogyan kell ott vezetni. A Sarkköri-rali útvonalait azonban szinte kivétel nélkül csak egyszer érintjük, ezért ez komoly lehetőség arra, hogy lássuk, hogyan teljesít az autó éles bevetésen. A szakaszok hossza hasonló lesz a WRC futamokon megszokotthoz, így ezért is remek esély kínálkozik a tesztelésre."