Kattintson a képre a galériához!
A Lada Grantát Európa legolcsóbb személyautójának szánják, az ára felszereltségtől függően 220-300 ezer rubel (kb. 1,472 millió és 2 millió forint) között lesz, ami azt jelenti, hogy körülbelül 10 százalékkal lesz olcsóbb a Kalinánál.
Természetesen az AvtoVAZ 25 százalékát birtokló Renault is besegített a fejlesztésbe, így kerülhetett az extralistára négy légzsák és blokkolásgátló. Az Ivan Lepeskin által megrajzolt formaterv egészen könnyen befogadható, csak a csomagtartó és a far kialakítása lehet furcsa a nyugati autókhoz szokott szemeknek.
Az AvtoVAZ-nak egyébként igen jól sikerült a tavalyi év, az orosz roncsprémium bevezetése miatt jelentősen nőtt a kereslet az orosz autókra, és a cég végül 129 milló dolláros nyereséggel zárta 2010-et.
2011 októberében kezdődik a Granta gyártása, az első példányokat az év végén vehetik át a boldog tulajdonosok. Az újdonság gyártásának beindításával a kocka Lada, a 2107-es gyártása befejeződik.
Padlólemezét a 110-estől és a Kalinától örökölte a Granta, hossza 4,26 méter, tengelytávolsága 2,47 méter, bővíthető csomagtartója alaphelyzetben is 480 literes. A Kalinával összevetve az első ülések vékonyabbak lettek, hogy a hátul utazóknak nagyobb legyen a lábtér. Háromféle 1,6-os motorral lesz kapható, ezek 80, 90, illetve 16 szeleppel már 98 lóerősek.
Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök is kipróbálta a Grantát az AvtoVAZ togliatti gyárában. Bár a próba nem indult egyszerűen (lásd videó), mivel a neki odakészített autó a negyedik próbálkozásra sem indult be. Egy snittel később azonban már duruzsolt a motor, nem tudni, hogy az az autó tért-e jobb belátásra, vagy kicserélték-e a hibásat egy azonos színű, de működő Grantára.