Minden felmérés azt mutatta a Lotusnál, hogy az ügyfelek értékelnék, ha a gyártó saját fejlesztésű motorokkal szerelné fel sportkocsijait. A Lotus próbál megfelelni az igényeknek, az új Esprithez 4,8 literes, moduláris felépítésű, 570 lóerős V8-as motor készül.
Érdekessége a blokknak, hogy két darab, 2,4 literes egységből áll össze, egy ilyen négyhengeres "felet" használnának az Elise utódjában 2014-től. Először augusztusban próbálják ki az új motort, amelynek tömege mindössze 170 kilogramm, hossza 612 milliméter. Legnagyobb teljesítményét körülbelül 9000-es fordulatszámnál adja le.
Arról is döntött a Lotus, hogy "mindenképpen" sorozatgyártásba kerül a már Ethosként emlegetett városi autó 2014-től. A Protonnal közösen fejlesztett Mini Európában Lotusként, Ázsiában Protonként lesz kapható.