Formailag nem sok újdonságot hozott az 5-öshöz képest
(Még több gyári fotó a galériában, kattintson a képre!)
Jelzés értékű, hogy nem egy autószalon rivaldafényében, hanem a Facebookon tartotta a BMW a legújabb 3-as sorozatának világpremierjét. Ennek több előnye is van: egyfelől bárki nyomon követhette az eseményt, aki interneteléréssel rendelkezik, másrészt más újdonság sem árnyékolta be az új 3-as bemutatkozását, arról az apróságról nem is beszélve, hogy a péntek délutáni időpont miatt ez az esemény jó eséllyel egész hétvégén kint virít majd előkelő helyen a különböző portálokon.
Ami a külsőt illeti, a hatodik generációs 3-assal nem kezdett el kísérletezgetni és újtani a BMW, hanem biztosra mentek, és gyakorlatilag megcsinálták az 5-ös sorozatot egy számmal kisebb kiadásban. Ez persze teljesen érthető, hiszen az egyik legnagyobb darabszámban eladott modelljükről van szó, itt biztosra kellett menni, és az új 5-ös már bizonyított, veszik mint a cukrot. Az előző 3-ashoz képest 9,3 centit nőtt a hossz, míg a tengelytáv kerek 5 centivel gyarapodott, aminek - a BMW ígérete szerint - elsősorban a hátsó utasok örülhetnek. Ez a növekedés rá is fért a 3-asra, ugyanis az előd rövid hibalistáján a szűkös hátsó helykínálat volt az első helyen. A méretnövekedés ellenére a súly állítólag nem nőtt, sőt a BMW állítása szerint 40 kilót sikerült lefaragni belőle, ám ennél sokkal fontosabb, hogy sikerült megtartani az optimális 50:50 százalékos súlyelosztást a két tengely között.
A hossz közel 10, míg a tengelytáv 5 centit nőtt az elődhöz képest
A forgalmazás két benzines és két dízelmotorral indul a jövő év elején, ám a kínálat állítólag 11 motorvariációra nő majd (öt benzines, és hat dízel), de lesz egy hibrid (az Activehybrid 5-ből ismert hajtáslánccal) változat is, amelyre 2012 őszéig várni kell. Minden motor turbófeltöltős lesz.
Az induló motorkínálatból a két továbbfejlesztett dízel már ismerős lehet az elődből, akárcsak a 335i jelölésű sorhatos, benzines is, így az újdonságot a 328i jelenti, amely kétliteres, négyhengeres turbómotort jelent 245 lóerővel, de igazából ez a motor csak a 3-as sorozatban számít újnak, ugyanis az X1-ben jelent meg először. Ez a blokk a későbbiekben több változatban is elérhető lesz: a 320i-ben 180 lóerőt hoznak ki belőle, 325i-ben pedig már 210 lóerősre csavarják fel.
Az új 3-as induló motorkínálata
Motor | 328i | 335i | 320d Efficient Dynamics Edition | 320d |
Lökettérfogat | 1997 cm3 | 2979 cm3 | 1995 cm3 | 1995 cm3 |
Teljesítmény | 245 LE/5000 | 306 LE/5800 | 163 LE/4000 | 184 LE/4000 |
Nyomaték | 350 Nm/1250 | 400/1200 | 380 Nm | 380 Nm |
Súly | 1505 kg | 1585 kg | 1490 kg | 1495 kg |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 5,9 s | 5,5 s | 8 s | 7,5 s |
Természetesen a táblázatban szereplő motorkínálat hamarosan gyorsan kibővül majd, ugyanis a 3-asban is megjelenik majd az 1-esből ismerős 1,6 literes turbó 150 lóerővel, ez lesz a belépőmodell 318i jelöléssel. A dízelkínálat alapját a továbbfejlesztett, kétliteres motor jelenti három kivitelben: a kínálat 122 lóerős 316d-vel indul majd, ezt követi a 143 lovas 318d, majd a 184 lóerős 320d következik. Utóbbi mindössze 4,5, Efficientdynamics kivitelben pedig még kisebb, 4,1 literes átlagfogyasztással rendelkezik a BMW szerint. A kínálatot hamarosan egy hathengeres, háromliteres dízelmotor is kiegészíti ugyancsak többféle teljesítményszinttel: a 325d 204 lóerős lesz, a 330d 245, míg a 335d 286 lóerős, akárcsak az előző szériában. A pletykák szerint pár éven belül turbófeltöltésű, háromhengeres motorok is megjelenhetnek a kínálatban.
Alapesetben hatfokozatú manuális váltó jár az autóhoz, míg felárért más BMW-kből már jól ismert nyolcfokozatú ZF automata is rendelhető. Alapáron jár majd az összes motorhoz a start/stop funkció és egy "élménykapcsoló" nevű gomb is, amellyel a motor és a menetstabilizáló (DSC) karakterisztikáját tudjuk állítani (comfort, sport, eco pro) különböző üzemmódok között.
Akárcsak a korábbi 3-asokban, a középkonzol finoman a vezető felé fordul
Akárcsak az új 1-es esetében a 3-as sorozatnál is az igényekhez és az ízlésvilághoz lehet majd igazítani az utastér kidolgozását, amelyről három különböző stílusú csomag gondoskodik: a Luxury Line, Sport Line és Modern Line jelenti az induló kínálatot, míg a jól ismert sportos M csomag 2012 nyarától lesz rendelhető. A 3-as BMW-t is szépen ki lehet tömni a manapság divatos vezetőt segítő fejlesztésekkel: felárért rendelhetünk sávtartó asszisztenst, kanyarkövető, adaptív fényszórót, parkolósegédet, távolságtartó tempomatot és ütközésre figyelmeztető rendszert, de még színes head up kijelzőt is.
Egyelőre csak a szedánt mutatták be, a kombi 2012 vége felé mutatkozik be