Az Opel Magyarország 1991-ben alapította meg a szentgotthárdi gyárát, és 1992. március 13-án indult be a Kadettet váltó Astra hazai gyártása. Az újkori első magyar gyártású autó a rendszerváltás utáni időszak egyik szimbóluma lett, az első példányt az akkori miniszterelnök, Antall Jószef vezette le a gyártósorról. Az Opel ezután az első autót a Közlekedési Múzeumnak ajándékozta, ahol mindeddig mozdulatlanul állt.
A közelgő huszadik születésnap alkalmából az Opel Magyarország igazgatója a budapesti Közlekedési Múzeumban jelentette be a sajtó képviselőinek, hogy az autó az évfordulóra saját lábon hazamegy.
Az első példányt Antall Jószef miniszterelnök vezette le a gyártósorról
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Ez azért nagy szó, mert az autót húsz éve nem indította be senki, eddig mindössze 18 kilométert futott, azt is leginkább kézi erővel. Az autó február 9-én azonban elindult útjára, előbb egy Opel márkaszervizben felkészítik a 270 kilométeres útra. A tervek szerint váltott vezetéssel olyan gyári kollégák ülnek majd a volán mögött, akik valamennyien ott voltak az első Astra születésekor.
Az 1.6i GL ezután a Közlekedési Múzeumba került
Annak idején a cég európai vezetője azt a célt tűzte ki az Astra számára, hogy ez legyen az elsőszámú modell Magyarországon. Ez részben sikerült is, hiszen a kompakt autók között messze ebből adtak el eddig a legtöbbet, és az abszolút listán is csak a jóval olcsóbb Suzuki Swift előzi meg. Az Opel egyébként méltóképpen ünnepli a jubileumot, , a tavalyi évben átvették az első helyet a új személyautók eladási listáján.
Mindössze 18 km-t futott, ennek egy részét kézi erővel
Március 13-án az egykori autógyári épületben lesz a születésnapi megemlékezés, de egyben születésnapot is ünnepelnek, ugyanis átadják az új, ötszázezres kapacitású új motorgyárat, amelyet az Opel félmilliárdos beruházással hozott létre.
Az Opel és Közlekedési Múzeum együttmüködésével az első autó most saját lábán visszatér szülőhelyére, Szentgotthárdra