A március elején kezdődő Genfi Autószalon mutatkozik be a Ford Transit utódja, igaz, egyelőre csak tanulmányként. A Turneo Custom nevű újdonság eleje nem véletlenül hasonlít a Ford személyautóihoz, ugyanis ez a modell is a Ford "kinetic design" nevű formanyelvét örökölte, ami nem áll rosszul még ezen a dobozformán sem. A cicaszemű kisbusszal a Ford ugyanazt a taktikát követi, mint a legújabb Focusszal, világautó lesz, tehát nagyjából ugyanaz lesz majd kapható az európai, amerikai és ázsiai piacokon.
A 2,2 literes, 155 lóerős négyhengeres dízelmotorral és start-stop rendszerrel szerelt tanulmányról azt állítja a Ford, hogy az utastere ugyanolyan kényelmes és igényes, mint egy személyautóé, ezt alátámasztja, hogy a műszerfal kialakítása egy Focuséval vetekszik, szinte csak a magasra szerelt váltókar és a hatalmas visszapillantók árulják el, hogy valójában egy haszongépjárműnek szánt kisbusszal van dolgunk. A Turneo Customba olyan extrákat szereltek, mint sávtartó asszisztens, visszapillantóba épített kamerák, hangvezérelt menürendszer, amelyből már sejthető, hogy a szériaérett változat extralistája is közel olyan hosszú lesz, mint egy személyautóé.
A következő generációs Transitból is számtalan karosszéria-változat készül majd a leendő vevők igényeinek megfelelően: lesz, hosszabb, vagy akár magasabb dobozos áruszállító, és ülésekkel telepakolt kisbusz kivitel is 100, 125 és 155 lóerővel. Mindegyik motorhoz hatfokozatú váltó jár majd alapesetben.