A McKinsey and Co. Japánban végzett kutatása azt az eredményt hozta, hogy háromból egy villanyautó tulajdonos nem venne többet ilyen meghajtású új autót. A tulajdonosok azt mondták, elcsábította őket az új technológia varázsa, az adókedvezmény lehetősége, a kedvező üzemeltetési költségek is, és vásárlás előtt jó benyomást tettek rájuk az autókkal végzett tesztutak is. Amikor azonban elkezdték nap, mint nap használni új autójukat. csalódottan tapasztalták, hogy még Japánban is kevés a töltő kutak száma, és a villanyszámlájuk is nagyobb mértékben növekedett, mint várták.
Az egész világon hasonló problémák miatt nem tudnak elterjedni az elektromos autók, ráadásul sok helyen még adókedvezmények sem segítik a villanyautók elterjedését, így azok sokkal drágábbak a belső égésű motorral szerelt társaiknál. A villanyautók 46 százaléka az Egyesült Államokban talál gazdára, tavaly itt megháromszorozódtak a villanyautó eladások, de így is csak 50 ezer ilyen autót talált gazdára. A világ legjobban fogyó elektromos autója tavaly az Év Autójának is megválasztott Chevrolet Volt/Opel Ampera volt 30 ezer eladással, a második a Toyota Prius Plug in volt 27 ezerrel, a harmadik pedig a Nissan Leaf 25 ezerrel.