A Ford nagyon szeretett volna arculatot váltani, amikor 1998-ban - a Focus miatt - kivezette az európai piacról a sokáig népszerű Escortot. Egy évvel később Amerikában is eljött a búcsú ideje, a márkanevet másfél évtized elteltével most feltámasztotta a Ford.
A Sanghaji Autószalonon mutatott be ezen a néven egy tanulmányt, és ne legyenek illúzióink, a Focus pozíciói miatt Európában egyelőre esély sincs a bemutatkozására. A kínai kompakt szegmensben viszont arathat vele a gyártó, ott imádják a szedánokat, és tavaly ez a kategória adta a teljes eladások negyedét (körülbelül ötmillió autót).
A Kínában kiállított Escort majdnem szériaérettként debütált, az alapforma legalábbis erősen véglegesnek tűnik, a hűtőrács is a Ford aktuális márkaarculatát tükrözi. Hátulról az új Mazda6-osra emlékeztet az autó. A műszaki adatokról semmi nem derült ki Sanghajban, ahogy az sem, hogy mikorra tervezik a sorozatgyártás beindítását.