Miután néhány bennfentes mobiltelefonnal készített képeket szivárogtatott ki a Honda Jazz (vagy ahogy Japánban hívják, Fit) következő generációjáról, most a gyári képek is nyilvánosságra kerültek, sőt, a Motor Trend magazin újságírója már vezethette is a legelső prototípusokat. A gyári tervezőmérnökök elmondása szerint a kategória egyik etalonjának számító Volkswagen Polót vették alapul, különös tekintettel a minőségérzetre, az üléspozícióra (ami a Hondánál mélyebb lesz az eddiginél) és a menettulajdonságokra, ehhez álcázva Németország sebességlimit nélküli autópályáin folytattak nagy sebességű teszteket.
A Jazz régi erénye az utastér kategóriaelső helykínálata és variálhatósága, ebből természetesen a harmadik generációnál sem endetek, sőt: nagyjából változatlan alapterület mellett nagyobb tengelytávval bűvészkedtek össze néhány további centi lábteret. Nagyon tágasnak, alaphelyzetben 400 liter körüli térfogatúnak ígérkezik a csomagtartó, az eddiginél jobb anyagokból összeállított műszerfalon pedig az automata klíma érintőgombos panelje jelenti a legfőbb különlegességet.
Míg a korábbi Jazzek ártatlan tekintettel néztek a nagyvilágra, addig az új modell tervezésekor ez eddiginél sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a sportos megjelenésre, ami különösen a spoilerekkel díszített, szürke alufelniken gördülő RS változatnál hozott látványos eredményt. Ebben a 1,5 literes benzinmotort kombinálnak az ígéretek szerint nagyon precízen járó kézi váltóval, míg az alapváltozatok orrába 1,3-as négyhengeres kerül 98 lóerővel és (legalábbis a japán piacon) a robogók világából jól ismert CVT-erőátvitellel kombinálva. Később a Jazzek történetében először dízelmotort is kínálnak az európai vásárlóknak, arról azonban nincs hír, hogy ez a Civicből ismerős 1.6-os CDTi lefojtott változata, vagy új fejlesztés lesz-e.
A modellkínálat csúcsán a hibrid modell áll, ám a mostani (kissé egyszerű) hajtáslánc helyett vadonatújat fejlesztettek hozzá tekintélyes 136 lóerős rendszerteljesítménnyel. Ebben az 1,5 literes, Atkinson-ciklusú benzineshez és a villanymotorhoz új, hétfokozatú duplakuplungos váltó kapcsolódik, hogy elmaradjon az enervált gyorsítása és a bőgő hang. Az új Jazz Hybrid néhány kilométeres távolságot már tisztán elektromos üzemmódban is képes lesz megtenni, 2,7 literes átlagfogyasztásával pedig a Toyota Priusnál is takarékosabb lesz. Japánban már szeptemberben megkezdődhet a forgalmazás, Európába viszont az első értesülések szerint csak jövő évben jut el az új Jazz-generáció.