Hosszú évekig fejlesztette a 918 Spydert a Porsche, de megérte: a gyártó szerint technológiai szempontból a hibrid szupergép a legfontosabb modell az 1980-as évek végén bemutatott 959-es óta. Jelen formájában az autó ugyan csak egy méregdrága kirakati darab, de nem véletlenül költöttek rá százmilliókat euróban, a jövő Porschéi egytől egyig építkeznek majd a 918 Spyder technikai megoldásaira.
A 887 lóerős összteljesítményű hibrid hajtáslánc központi eleme egy 4,6 literes V8-as motor, 608 lóerős teljesítménnyel. A hozzá kapcsolódó két villanymotor 156 és 129 lóerős, ezeket vízhűtéses lítium-ion akkumulátor táplálja energiával. Az akkut akár 25 perc alatt is újra lehet tölteni, de csak az opciós Porsche Speed Charging Station használatával. Az első tengelyt kizárólag villanymotor hajtja, csak a hátsón segít be a benzines egység.
Százas tempóra mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul az 1634 kilós, alumínium-, magnézium- és titánvázas 918-as, de a 200-at is megfutja 7,7 másodperc alatt. A 300-as tempó eléréséhez 22 másodperc kell, az elérhető végsebesség 344 km/h. Kizárólag az elektromotorok használatával 16-32 kilométeres hatótávolság érhető el, 100-ra még ezekkel is hét másodperc alatt gyorsul az autó. Elektromos üzemmódban ugyanakkor 150 km/h az elérhető végsebesség.
Hála az elektromotoroknak, a hivatalos fogyasztási teszten 3 és 3,3 liter közötti fogyasztást sikerült produkálnia a Porschének. Nem maradt ki a technikai repertoárból az összkerék-kormányzás és a duplakuplungos PDK váltó sem, a karosszéria szénszálas anyagól készült, a sofőr többféle menetprogram közül választhat.
A levehető tetős autó ára átszámítva 233 (opciós Weissach aerodinamikai teljesítménycsomaggal 255) millió forint, de a tehetős vásárlókat ez sem riasztotta el: a Porsche szerint az érdeklődés napról napra nő az autó iránt, és már a tervezett darabszám kétharmadára kifizették az előleget. A 918 Spyderből pontosan 918 darab készül Zuffenhausenben.
A Nürburgringen a Porsche gyári versenyzője (Marc Lieb) 6:57 perces időt ért el a 918 Spyderrel, ez új rekordot jelent a szériagyártású utcai autók között. A korábbi csúcsot 14 másodperccel döntötte meg a Porsche.