Ahogy új szuperautója (LaFerrari), úgy a 458 Italia módosított változatának nevén sem gondokodott sokáig a Ferrari. A sportkocsi egyszerűen a 458 Speciale elnevezést kapta, pedig sokkal többet ad annál, mint amit a neve sejtet.
A Ferrari a hajtáslánc mellett az aerodinamikát is módosította, az utóbbi területen most kikísérlezetett megoldásokat a jövő Ferrarijain is alkalmazzák majd. A V8-as motort 605 lóerősre erősítették, a legnagyobb nyomaték 540 Nm - ennél erősebb, normál feltöltéses V8-ast még soha nem gyártott a Ferrari.
A Speciale 1290 kilós, 90 kilóval könnyebb az alapmodellnél. Százas tempóra három másodperc alatt gyorsul, a 200-at 9,1 másodperc alatt futja meg. A különösen hatékony, a leszorítóerőt jelentősen növelő aerodinamikai módosításoknak köszönhető, hogy az autó 1:23.5 perces köridőt ért el a fioranói tesztpályán, ami másfél másodperccel jobb, mint amit a hagyományos 458 Italia tud.