A McLaren 650S az MP4-12C ráncfelvarrásából jött létre, az alkatrészeiknek a negyede különbözik az alapokat adó autótól, amely egyébként továbbra is a kínálatban marad, mint olcsóbb és gyengébb alapmodell. A 650S nevében a szám a lóerőkre, az s a sportra utal. Fejlesztésében Jenson Button, a McLaren Forma-1-es versenyzője is részt vett, a másik versenyző, az újonc Kevin Magnussen inkább a csapatba történő beilleszkedéssel volt elfoglalva. Bár nem mondták ki egyértelműen, jól látszik, hogy a 650S a válasz a Ferrari tavaly ősszel bemutatott 458 Speciale modelljére, amely a 458 Italia könnyebb, erősebb és fejlettebb változata.
Szemből a 650S a jellegzetes formájú, ívelt LED-es fényszórók miatt úgy néz ki, mint a P1, hátulról viszont nehéz megkülönböztetni az MP4-12C-től. Az alapokat adó autóhoz képest megnövelték légbeömlőket az ajtókon a motor nagyobb hűtési igénye miatt, változtattak az első szplitteren, amely így nagyobb leszorítóerőt generál, így nem csak a kormányzás érzetét javítja, de a befordulási hajlandóságot és az agilitást is.
Hátul az Airbrake nevű aktív hátsó szárny már nem csak fékezéskor áll meredekebb pozícióba, hanem akkor is, ha úgy érzékeli a vezérlő számítógép, hogy több leszorítóerőre van szükség. Nem romlott a légellenállás az MP4-12C-hez képest, de így is elérték, hogy a 650S közel negyedével több leszorítóerőt termeljen 241 km/h sebességnél. az új ötküllős felnikre a Pirellivel közösen fejlesztett, speciális P Zero Corsa gumikat tették.
A 650S-ben az MP4-12C-ből származó 3,8 literes biturbó V8-as az új hengerfejnek, dugattyúknak és vezérlésnek köszönhetően 25 lóerővel erősebb lett, a nyomatéka 678 Nm-re nőtt meg. De átdolgozták a hétfokozatú duplakuplungos váltót is, hogy gyorsabban kapcsoljon. A százas sprintet 3,0 másodperc alatt teljesíti az autó (-0,1 sec), 200 km/h-ra pedig fél másodperccel hamarabb, 8,4 másodperc alatt gyorsul fel, a 331 km/h-s végsebesség nem változott.
Bevezették a ProActive Chassis Control nevű futóművezérlő rendszert, amely három állásban (normál, sport, pálya) engedi állítani a lengéscsillapítás beállításait, függetlenül a hajtáslánctól, amelynek szintén van három ilyen beállítása. 22 százalékkal feszesebb rugókat épített be, és áthangolták a komplett felfüggesztési rendszert. A műszerfal az MP4-12C-ből érkezett, de felárért elérhető lett a P1 szénszálas kagylóülése (amelynek nem lehet állítani a háttámláját a súlycsökkentés miatt), az elektromos kormányállítás, és a tolatókamera. A 650S 20 ezer fonttal kerül többe a továbbra is a kínálatban maradó MP4-12C-nél, a kupé így 195 ezer fontba (73,4 millió forint), a nyitható tetejű Spider 215 ezer fontba (77,1 millió forint) kerül. Ez nem kevés pénz, de ha figyelembe vesszük az, hogy a legtöbb laikus nem tudja majd megkülönböztetni a több mint négyszer ennyit kóstáló, 866 ezer fontos (325, 93 millió forint) P1-től, akkor már nem is olyan rossz az ár-érték aránya.