A terv az elektromos autózás elterjesztését egyebek mellett az országos töltőhálózat kiépítésével, az adózási és jogi feltételek egyszerűsítésével is támogatja - jelentette ki Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára.
Az országos úthálózat mentén, illetve a közintézményeknél kialakítandó elektromos töltőállomások kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegekből finanszíroznák.
Az államtitkár szerint kötelezővé kellene tenni saját költségükön töltőállomások kialakítását azoknak az intézményeknek, például az üzletközpontoknak, amelyeknek haszna származik abból, hogy az emberek autóval odamennek.
Vizsgálják a zöld rendszám bevezetésének lehetőségét, illetve a buszsáv használatát az elektromos autók számára, az ingyenes parkolás biztosítását a töltőhelyeken, valamint az adókedvezmények kiszélesítését.
A Jedlik Ányos Terv kiemelt hangsúlyt fektet az elektromobilitás elterjesztésére a közösségi közlekedésben, az elektromos taxik számának növelésére és az elektromos bérautórendszer kialakítására is.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint a kormány által elfogadott közlekedési stratégiában kiemelt helyet kapott a közlekedés környezeti kárainak csökkentése, a nem megújuló energiaforrások és nyersanyagok felhasználásának mérséklése. Az elektromos gépjárművek elterjesztése a többi között a környezetvédelem, az egészségvédelem és energia-racionalizálás egyik központi kérdése.
2013 januárjában életbe lépett az európai uniós direktíva, amely előírja, hogy 2020-ig Magyarországon 68 ezer elektromos töltőállomást kell létesíteni, és ebből 7000-nek nyilvánosnak kell lennie.
Az elektromos autózás a Magyar Elektromobilitás Napja központi témája volt, amelyet az idén először rendeztek meg. A rendezvényen vette át Pokorni Zoltán, a főváros XII. kerületének polgármestere Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autóját.