A Volvo az autóértékesítés folyamatát a világ első teljesen vezeték nélküli, holografikus számítógépe, a Microsoft HoloLens segítségével újítaná meg.
Ez egy nagyteljesítményű, hordható számítógép, amely hologramokkal tölti meg a valós fizikai világot.
Egy demonstráción már bemutatták, hogy az ügyfelek hogyan tudnák a vegyes valóság segítségével három dimenzióban konfigurálni autójukat.
„A HoloLens lehetővé teszi egy olyan, testre szabott élmény megalkotását, amelyet az ügyfelek saját maguk irányíthatnak. A vegyes valóság segítségével választhatják ki az ügyfelek a nekik tetsző autót – feltérképezhetik a színeket, a különböző keréktárcsákat, jobban megérthetik a típus funkcióit, fedélzeti szolgáltatásait, és áttekinthetik a feláras opciókat” – mondta Björn Annwall, a Volvo értékesítésért felelős alelnöke.
A HoloLens technológia
arra is képes, hogy az értékesítést függetlenítse a kereskedésektől:
a kereskedők mobil bemutatótermeket állíthatnának fel az utcán, bevásárló központokban vagy a belvárosban.
A HoloLens demonstráción részt vevő amerikai újságírók a vegyes valóság segítségével ízelítőt kaphattak a Volvo új csúcsmodelljéből, az S90 szedánból, amely a januári Detroiti Autószalonon mutatkozik be. Az újságírók három dimenzióban ismerkedhettek a szedánnal és annak legújabb autonóm rendszereivel, még azelőtt, hogy az autót bemutatták, sőt, megépítették volna.