A kátyúzási, lokális javítási munkákra a cég idén nettó 7,125 milliárd forintot költhet el, ez mintegy 131 ezer tonna aszfalt felhasználását teszi lehetővé.
Több mint száz útellenőr járja a közutakat, a kátyúkról elsősorban a saját útellenőri hálózatán keresztül szerez információkat a cég, de a lakossági és egyéb bejelentéseket is értékelik. A kátyúzási munkákat ütemezetten végzik, először a gyorsforgalmi és főutakon, ezt követően a kevésbé forgalmas 4-5 számjegyű mellékutakon, végül a bekötőutakon végzik el a munkát.
A novemberben indult téli üzemeltetési időszakban a társaság gépei 62 ezer munkaórát teljesítettek, 88,7 ezer tonna sót, 6,762 millió liter kalcium-klorid oldatot juttattak ki a közutakra.
Az átlagos téli időszakhoz képest ezúttal rendkívül nagy mennyiségű volt az eső, a fagyási-olvadási ciklusok gyakori váltakozása és a csapadékos időjárás miatt a burkolathibák száma is jelentősen megnőtt. A Magyar Közút szakemberei télen is folyamatosan végeztek ideiglenes javítási munkákat a közutakon hidegaszfalt felhasználásával.
Ez a tél aknamezővé változtatta az utakat – a kátyúhelyzetről és a kártérítési lehetőségekről ebben a cikkünkben írtunk részletesen.