A csomópont hétfői átadásán Tarlós István főpolgármester úgy fogalmazott, hogy hosszú évek óta megoldatlan probléma zárul le a Budaörsi út és környéke rendezésével. Az építkezés 2014-ben kezdődött, 85 hétig tartott, a beruházásnak naponta 120 ezer autós látja hasznát.
A csomópont építése kifejezett vállalás volt az Európai Unió felé, egyik legfontosabb célja a 4-es metró, a BKV- és a Volán-járatok, valamint a P+R parkolók jobb elérésének biztosítása. A hivatalos megfogalmazás szerint "a beruházásnak köszönhetően egyszerűbbé válik az egyes közlekedési ágak közötti gyors, kényelmes és biztonságos átszállás". De könnyen elképzelhető, hogy az új alagútrendszerben eleinte lesz néhány eltévedés – az eligazodást ez a videó segítheti, amelyet a 40-es járat egyik vezetője készített.
Kicserélték a teljes közműhálózatot, megújult a közvilágítás, kétszintű csomópont, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros-aluljáró, valamint zajvédő fal épült. A kivitelező az építkezés során a közlekedést végig biztosította: úgy kellett egy felszín alatt is futó rendszert megépíteni, hogy közben a forgalmat csak a lehető legkisebb mértékben akadályozták.
A Budaörsi úti beruházás nettó 7,2 milliárd forintba került. Az Origo saját videója a helyszínről: