A Modulo M 168d prototípus indulásával újabb hazai tervezésű és gyártású busz állhat forgalomba Budapesten. A metrópótlásra szánt alacsonypadlós csuklós buszt egy hónapig lehet kipróbálni.
A járműcsalád új tagja a PKD (partially knocked down, azaz elemekben szállított, saját összeszerelésű) konstrukcióban az eddig leszállított 36 darab, 12,7 méter hosszú Modulo M 108d szóló autóbuszok alapjaira épül. Az alkatrészek és a felépítésük azonossága az üzemeltetők számára gazdaságosabb karbantartást tesz lehetővé. Korábban a buszcsalád ARC, majd Ikarus márkanéven is készült, az átdolgozott csuklós Szegeden már Ikarus-Skoda Tr187.2 néven troliként is fut.
Az új csuklós 18,75 méter hosszú,
28 tonna megengedett össztömegű és 100 százalékban korrózióálló acél alapanyagból készült. A fémkarosszériás Modulo M járműcsalád hajtáslánca az Euro 6-os környezetvédelmi előírásoknak is megfelel.
A Modulo M 168d kimondottan a 3-as metró 2017-2018-as felújítási időszakában megnövekedett járműigényt hivatott kielégíteni. A metrófelújítás miatt a fővárosnak várhatóan 150 darab csuklós buszt kell hadrendbe állítania, hogy a kiesett kapacitásokat pótolni tudja. Erre vonatkozóan a BKV még 2015-ben közbeszerzést írt ki, amely sikeresen lezárult. A lengyel Solaris 115 járművet fog szállítani.
Elektromos hazai buszok a Várban
Szombat hajnalban forgalomba állnak a Budai Várban a Modulo C 68e típusú kompozit elektromos buszok. A szintén hazai gyártású járművek konstrukciója az idei párizsi kompozit ipari világkiállításon nyert innovációs díjat. A próbaüzem alatt ugyan volt egy baleset, de ez nem befolyásolta a tervezett indulást.Az új magyar gyártású típus gyártója,
a Mabi-Bus Kft. 75 darab jármű leszállítására kapott szerződéses megbízást
PKD konstrukcióban. A megállapodás további 75 darab jármű opciós lehívásáról is rendelkezik, amelyek végső összeszerelését a BKV végezné.
A szerződés 2016. március 11-én lépett hatályba, azonban a főváros képviselőtestülete ezt 180 napig megvétózhatja, ezért a csuklós buszok sorozatgyártása csak ezt követően kezdődik.
1993, vagyis az első Ikarus 435-ösök óta ez az első olyan beszerzés, amikor magyar gyártású csuklós buszokat vásárolhat a város.
A 2-es metró 2004-ben indult felújításánál új csuklós Volvókat vett Budapest.