Az előző Audi A5-öst a nemrég nyugdíjba vonult formatervező legenda, Walter de Silva élete legjobb munkájának tartotta, ami magyarázat lehet arra, hogy az Audi miért nyúlt ennyire bátortalanul a kétajtós kocsi formájához a modellváltásnál.
Az új nemzedék megtartotta a hullámmotívumot formázó váll-részt, és az arányokat is, elődjétől a lámpák, a szélesebb hűtőmaszk és a bordázott motorháztető alapján lehet a legkönnyebben megkülönböztetni.
Idén ősztől az új Audi A5 kupé két benzines és három dízelmotorral lesz megvehető,
a teljesítményskála 190-től 354 lóerőig (S5) tart,
az átlagfogyasztások állítólag 22 százalékkal csökkentek.
Az S5 csúcsváltozat vadonatúj, turbós, háromliteres V6-os motorja a régi kompresszorost váltja, amelynél 21 lóerővel erősebb. Ezzel a sportmodell 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, az átlagfogyasztása az európai norma szerint csak 7,3 liter.
Motortól függően hétfokozatú duplakuplungos vagy nyolcfokozatú hagyományos automata választható a hatos kézi helyett,
a legerősebb erőforrásokhoz széria a quattro összkerékhajtás.
Ezekhez kívánságra az Audi a hátsó sport-differenciálművet is szállít, ami képes variálni a nyomatékot a két hátsó kerék között, növelve ezzel a kanyarsebességet.
Szintén opcióként az Audi adaptív csillapítású futóművet és változó áttételű „dinamikus” kormányzást is kínál.
A mérnökök 60 kilogrammal csökkentették az A5 tömegét,
a mindössze 0,25-os légellenállási együttható szintén jó érték.
Ahogy a technika jó része, úgy a műszerfal is az új A4-esből érkezett, ezért nem meglepő, hogy megjelent az extralistán a 12,3 col átlójú és 1440 x 540 pixel felbontású digitális műszerfal, vagyis az Audi virtual cockpit.