A minden eddiginél több, 25-féle tesztelt gumiszett között nem csupán új nyári, hanem 7-féle új négyévszakos és egy használt nyári (2-3 mm profilmélységű, 10 éves),egy használt téli (4-5 mm profilmélységű), és egy használt négyévszakos (5 mm profilmélységű) is szerepelt az összehasonlítás kedvéért. A Magyarországon legnépszerűbb, 195/65 R15 méretű abroncsokat mérő idei teszt során mind a száraz, mind a vizes úton való megállást vizsgálták 60 km/óráról vészfékezve, egy ex-rendőr Ford Focus kombin. Ezen kívül sor került a kanyarsebesség, a gördülési ellenállást mutató kigurulás, a zajszintek, sőt, a kopásállóság mérésére is.
Kiderült a teszten, hogy az előírásoknak megfelelő, de már 10 éves nyári gumi is katasztrofális eredményeket produkál: száraz és vizes úton is csaknem 5 méter volt a fékúttöbblete már 60 km/órás sebességről való fékezéskor is. Kellemes meglepetést okoztak a négyévszakos gumik, amelyek közül nyári körülmények között több is igen jó eredményt tudott elérni.
Mivel az egyes szempontok szerint igen eltérő sorrendet értek el a vizsgált abroncsok, arra a kérdésre, hogy összességében melyik abroncs teljesített a legjobban, csak a különféle mért teljesítmények súlyozásával kaphatunk választ. Az összértékelés élére úgy került a Michelin Energy Saver+, hogy egyik vizsgálati szegmensben sem volt a legjobb, ám mindenhol stabilan jó eredményt hozott. 20 927 forintos árával ez a Michelin volt a legdrágább nyári gumi a teszten, de ár-érték arányban a 14 441 forintos Firestone bizonyult nyerőnek.
A magyar átlagos nyári útviszonyoknak megfelelően a száraz úton mért fékutak 30 százalékos, a nedves aszfalton mért fékutak 20 százalékos, a kopásállóság 15 százalékos, a száraz és a vizes kanyarjellemzők, valamint a kigurulás 10-10 százalékos, míg a zajszint 5 százalékos súlyozásával értékeltük a kapott eredményeket.
Részletesebb eredményeket itt lehet találni.