Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a vásárlók ma már
sokkal inkább tudatosabban keresik és választják ki a számukra legmegfelelőbb gépkocsit
- derült ki a Totalcar és a Jóautók.hu közös felméréséből. Ezt támasztják alá az arra a kérdésre adott visszajelzések is, amelyben arra keresték a választ, hogy az emberek mi alapján döntenek az elérhető márkák és modellek között.
A kitöltők 59 százaléka a megbízhatóságot és a praktikumot
jelölte meg legfontosabb szempontként. A kevésbé tudatos, emocionális döntést sejtető "imidzs, presztízs" válaszlehetőséget csupán 16 százalék választotta, míg mindössze 6 százalék tartotta a legfontosabb döntési szempontnak a kinézett márka/modell konkurensekhez viszonyított árát. A válaszadók 11 százaléka pedig nem is a típus vételi árával kalkulált, hanem a hosszú távú fenntartási költségeit vette alapul a végső döntés meghozatalakor.
A "mi alapján választasz az egyes meghirdetett autók közül?" kérdés kapcsán csupán a kitöltők 5 százaléka állította azt, hogy az ár a legfontosabb döntési szempont.
A megkérdezettek 67 százaléka számára sokkal inkább az autó szervizelőélete és a jelenlegi állapota a lényeges.
Emellett
eltörpül az autó életkorának és a kilométeróra állásának a jelentősége.
Utóbbiakat mindössze a válaszadók 8 százaléka jelölte meg, mint a vásárlást támogató első számú szempontot.
A felmérésből az is kiderült, hogy
a válaszadók 34 százaléka 3-5, míg 46 százalékuk 5-10 évente cseréli le a kocsiját.
Habár a kitöltők 75 százalékának nincs márkapreferenciája, azért a nagy átlag az előre kiválasztott márka/modell kombinációk közül igyekszik megtalálni a tökéletes példányt, és csak viszonylag kevesen hajlandóak "bármit" megvenni, ami megfelel az igényeiknek.
Ársáv szempontjából a megkérdezettek 16,4 százaléka fél és egymillió forint között keresgél, egy és hárommillió forint között nézelődik 56 százalék, 15 százalék a három és ötmillió forintot elérő ajánlatok között válogat. Üzemanyag szempontjából
még mindig a benzines autók vezetik a kedveltségi listát, a válaszadók 71 százaléka az ilyen üzemanyaggal hajtott kocsikban bízik,
csupán 18 százalékuk választotta a dízeles modelleket.