A külföldi autópiacokon az általános gazdasági fellendülés, valamint a kelet-európai autóvásárlók fokozódó kereslete miatt az elmúlt 12 hónapban emelkedni kezdett a használt autók vételára.
Mindez áttételesen a hazai használt személyautók átlagárát is feljebb nyomta, mégpedig jóval a kétszázalékos inflációt meghaladó mértékben (3,2 százalék).
A piacon kisebb létszámban jelen lévő egyterűeken kívül – itt 13 százalékos volt a drágulás –
a legnagyobb áremelkedést az alsó-, valamint a közép- és felső-középkategóriás autók szenvedték el,
amelyekért átlagosan 9-9 százalékkal kellett többet fizetni. Mind a nagykocsik, mint a mini- és kisautók kategóriájában 4,5 százalék körüli mértékben nőtt az árcédulákon szereplő átlagos összeg, egyedül a terepjárók értéke követte a pénzromlás ütemét.
Az első kilenc hónap során itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikéből került ki.
14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet,
a második legjobban forgó márka a Suzuki tízszázalékos részesedésével. Ezeket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi.
A külföldön vásárolt autók népszerűségi sorrendje ettől jelentősen eltér: a beérkezett használt autók fele (52%) sorrendben az alábbi emblémák egyikét viseli: Volkswagen (12%), Opel (11%), Ford (10%), illetve BMW (7%), Audi és Mercedes (6-6%).