A Volvo igen merész lépére szánta el magát az új S60-nal, hosszú idő után ugyanis ez lesz az első típusa a kínai kézben lévő márkának, amit
nem lehet majd dízelmotorral rendelni.
Kizárólag kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotorok vannak a kínálatban, és ugyanezen motorok hibrid változatai.
Elég meredeknek hangzik, de a piaci bevezetéskor a leggyengébb motor a T5 elnevezésű 254 lóerős, amivel 6,5 másodpercig tart a százas sprint, és aminek az átlagfogyasztása a WLTP szabvány szerint 7,2-8,1 liter között alakul. A másik elsőkerekes benzines a turbós-kompresszoros T6 310 lóerővel.
Ezután már a zöld rendszámot kapó, összkerekes, konnektoros hibridek következnek, a
T6 Twin Engine 340, a T8 Twin Engine 400 lóerős.
Ezekben a hátsó tengelyt villanymotor hajtja meg, kardántengely nélkül. Tisztán elektromos módban hajtva a hatótávolságuk elméletileg 43 km, de ehhez finoman kell bánni a gázpedállal.
A T8-as hajtáslánccal 4,9 másodperc alatt felgyorsul az S60 0-ról 100 km/órára, és akinek ez sem elég, komplett tuning készletet is rendelhet hozzá a Volvo házi sportrészlegétől. A Polestar Engineering csomag nemcsak sportosabb optikát, feszesebb Öhlins futóművet, erősebb Brembo fékeket tartalmaz, hanem a teljesítményt is megemeli 15 lóerővel, amitől a gyorsulás 0,2 másodperccel javul.
Az Audi A4, a BMW 3-as és a Mercedes C-osztály ellenfelének tekinthető 4,76 méter hosszú limuzin a nemrég bemutatott V60 négyajtós változata,
a csomagtartója 442 literes, vagyis 87 literrel kisebb a kombiénál.
Kifejezetten sportos formát kapott az S60, a márka új formanyelve talán ezen a modellen mutat a legjobban, csak a fura hátsó lámpákat kell majd megszokni.
A Volvo igazgatója, Hakan Samuelsson szerint igazi „drivers car”-t, azaz élményautót alkottak, amit a márka jelenlegi, kényelmet előtérbe helyező modelljei ismeretében érdemes egyelőre kételkedve fogadni.
Az mindenesetre bizakodásra ad okot, hogy a karosszéria lapos és széles, a futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros, és hogy a nagyszilárdságú acéloknak köszönhetően a karosszéria is igen merev.
Az Európába csak 2019 tavaszán érkező új S60-at
kizárólag a Volvo vadonatúj dél-karolinai üzemében, Charlestone-ban, az Egyesült Államokban fogják gyártani.
Ezt a gyárat három év alatt, 286 milliárd forintból húzták fel. Ha majd felfut a termelés a maximális, évi 150 ezer autóra, akkor 4000 ember fog itt dolgozni. Már eldöntötték, hogy 2021-től itt készül majd az XC90 harmadik nemzedéke is.