A Tagesspiegel című lapnak adott interjújában a miniszter úgy fogalmazott: "Attól félek, hogy azokban a városokban, ahol a légszennyezettség mértéke már jóval meghaladja a megengedettet, mint például Münchenben vagy Stuttgartban és számos más városban,
a motorvezérlő szoftverek frissítése egyszerűen már nem lesz elegendő."
A levegő tisztasága érdekében eddig meghozott intézkedések, például az autóbuszok elektromosítása helyes és sok helyen nagy segítség is volt, de messze nem elegendő a légszennyezéssel különösen súlyosan érintett városok problémáinak a megoldásához. Schulze személy szerint ezért is törekszik arra, hogy
elérje a dízelautók utólagos technikai átalakítását, mert véleménye szerint csak így lehet elkerülni a behajtási tilalom elrendelését.
Arra a kérdésre, hogy az átalakítás költségeit az autógyártóknak kell-e majd viselniük, egyértelmű igennel felelt a miniszter.
Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter azonban mereven ellenzi a dízelautók utólagos átalakítását.
Véleménye szerint az emissziós előírásokat a már meghozott intézkedésekkel is teljesíteni lehet. Angela Merkel kancellár is közölte korábban, hogy mindent meg fog tenni a tilalom bevezetésének elkerülése érdekében.
A környezetvédelmi miniszter a lapinterjúban elmondta, hogy intenzív tárgyalásokat folytat a közlekedési miniszterrel a kérdésben, mert mindketten erős és prosperáló, sok munkahelyet teremtő autóipart szeretnének látni Németországban.