Így csalnak a budapesti taxisok, egy sofőr kitálalt a trükkökről

felirat FOTÓ ÁLTALÁNOS KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ taxi Budapest, 2013. május 27.
Kötelezően megjelenítendő információk egy sárga színű taxi ajtaján a főváros XI. kerületében 2013. május 27-én. A Fővárosi Közgyűlés rendelete szerint egységesítik a fővárosi taxik m
Budapest, 2013. május 27. Kötelezően megjelenítendő információk egy sárga színű taxi ajtaján a főváros XI. kerületében 2013. május 27-én. A Fővárosi Közgyűlés rendelete szerint egységesítik a fővárosi taxik megjelenését és tarifáját. 2014 szeptemberétől csak 10 évnél fiatalabb járművek közlekedhetnek, és sárga alapszínűnek kell lenniük. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
Vasárnaptól jön a tarifaár-emelés. A taxis hiénák persze ezután is csalnak majd.
Vágólapra másolva!

Július 1-től ismét drágul a budapesti taxizás:

700 forintra emelkedik (450-ről) az alapdíj, 300 forintra (280-ról) a kilométerdíj, 80 forintra (75-ről) a percenkénti várakozási díj

- emlékeztetett a Vezess, amely egy budapesti taxissal beszélgetett el az alkalmazott trükkökről.

Beül az utas A ponton a kocsiba, majd kiszáll B ponton, a taxióra mondjuk 5780 forintot mutat. Erre ő átnyújt 6000-et a taxisnak, majd kiszáll a kocsiból. Vagy 3500 forintos óraállás mellett ad 4000-et, és visszakér 3800-ból, így történik 100 esetből 99-szer – vezeti fel a taxis a történetet.

Csakhogy

kevesen tudják, a taxis elméletileg addig nem vehetné át a pénzt az utastól, amíg a taxiórából ki nem jön a papír,

valamint a NAV-hoz bekötött online pénztárgépből ki nem jön egy másik papír, és ezeket át nem adja az utasnak. Ezeket azonban az utasok nem várják meg, a taxis állítása szerint, amikor ő maga kérni szokta az utasait ennek kivárására, leoltják. Amikor megáll a taxi, az utas fizet, és nem akar másfél percet várni számlákra, már ugrik is ki a kocsiból, mondja ő.

A taxis ezután nem üti be az utat az online pénztárgépbe, arrébb gurul, és jön az úgynevezett radír.

Ez a NAV által leplombált taxiórán egy gombkombinációval működik, amivel törli az előző utat a taxiórájából. Így nincs az útról bizonyíték, a taxisnak pedig megmarad tisztán a példákban szereplő 6000 vagy 3800 forint. Azt a NAV sem tudja ellenőrizni, hogy az online pénztárgépben lévő bevétel után miért nem adózott, hiszen abba a gépbe már be sem került az út.

Egy kezdő taxis állítólag könnyen kap elérhetőséget ahhoz, aki ezt pár tízezer forintért megoldja neki. Ezenfelül vannak még állítólag trükkök, de ezekről ő csak hallomásból tud.

Állítólag létezik olyan jeladó, ami picit jobban „tekeri" a taxióra számlálóját, és állítólag az autó kerékméretével is lehet kismértékben befolyásolni azt. No meg a hiénák ősrégi módszere, a kerülőút,

de szerinte a leggyakrabban használt módszer a radír.

– reagált Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!