A premierre egy haditechnikai szakkiállításon került sor, ami jelzi, hogy
a Kalasnyikovnak alapvetően harcászati céljai vannak az elektromos hajtáslánccal.
A mérnökök nem erőltették meg magukat,
a technikát egy 1970-ben gyártott Izs 21252 karosszériájába csomagolták be.
Ez a típus volt az egyik első szocialista ferde hátú autó, alapjait a Moszkvics 412-es adta (nálunk csak dobozos vagy platós haszonjárműként forgalmazták az Izseket). A retrós megjelenés ellenére itt-ott azért módosították, de így sem lett igazán modern. Sőt.
Sajnos a Kalasnyikov pont a legfontosabb részletekről nem árult el egy szót sem, azaz
nem tudni, hogy a hajtáslánc pontosan hány lóerős,
és egyáltalán hány elektromotort építettek az autóba.
Csak annyi biztos, hogy a tanulmány állítólag a cégcsoport által kifejlesztett több saját rendszert is tartalmaz. Ezek közé tartozik a 90 kWh-s moduláris akkumulátorcsomag, a nagy sebességű töltést biztosító rendszer, illetve egy „forradalmi inverter”.
Kiszivárgott hírek szerint
százas tempóra hat másodperc alatt gyorsul az autó, egy feltöltéssel 350 km megtételére képes.
A Kalasnyikov szóvivője a cég céljaival kapcsolatban elég bátran fogalmazott:
Arra készülünk, hogy a Teslával versenyezzünk
– mondta Szofia Ivanova. A most bemutatott autó egyébként csak tesztcélokat szolgál.