A szokásoknak megfelelően hét modell maradt versenyben a végső fináléra, a zsűri pontszámait hétfőn ismertették Genfben.
Meglepetésre eljutott a fináléig az Alpine A110 sportkocsi, ahogy a Jaguar nem kifejezetten megfizethető elektromos SUV-ja, az I-Pace is.
A prémiumautók szerelmesei a részben magyar termék,
azaz a Kecskeméten készülő Mercedes A osztálynak szoríthattak még.
A szélesebb közönséghez szóló modelleket a Citroën C5 Aircross, a Ford Focus, a Kia Ceed és a Peugeot 508 képviselte, az előzetes esélylatolgatások szerint utóbbi talán a legnagyobb eséllyel futott neki a szavazás utolsó körének, ahol a
23 ország 60 autós újságírójából álló zsűri
tagjai 25 pontot oszthattak szét tetszőleges felosztásban a versenyben maradt jelöltek között.
A versenyfutás ezúttal is kifejezetten szorosnak ígérkezett,
a győztes végül – óriási meglepetésre – a Jaguar I-Pace lett.
Ehhez soha nem látott dologra volt szükség:
az elektromos SUV holtversenyben végzett 250-250 ponttal az Alpine A110 sportkocsival, így egyenként meg kellett vizsgálni a zsűritagok szavazatait.
A Jaguar azzal nyert, hogy a 60 tagú zsűriből 18 újságíró tette a saját listáján az első helyre, míg az Alpine-t csak 16-an.
Ilyen szoros verseny még soha nem volt a verseny történetében, a harmadik Kia Ceed is mindössze három ponttal maradt le az első helyről.
A szavazás előtt megkérdeztük olvasóinkat is, akik közül legtöbben a Kia Ceed és a Mercedes A osztály győzelmére tippeltek. A két „győztest” alig néhányán várták befutónak – de ezzel mi is így voltunk.
A Jaguar nem egy meglévő modelljét alakította át elektromossá,
hanem tiszta lappal kezdte a tervezést, hogy az eleve erre tervezett padló és alumínium karosszéria optimális aerodinamikát és helykínálatot biztosítson.
A Porsche Macan-méretű I-Pace egy 4,68 méter hosszú, összkerék-meghajtású szabadidő-autó, tágas, előretolt, ötszemélyes utastérrel és 656 literes csomagtartóval.
A 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 480 kilométeres hatótávolságot biztosít az új WLTP ciklus szerint,
a régi, kevésbé reális NEDC szerint akár 540 km is elérhető. Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával kb. 10 óra alatt tölthető fel az akku 80 százalékosra.
Az I-Pace hajtásáról két darab, a Jaguar által házon belül tervezett villanymotor gondoskodik az első és hátsó tengelyen;
a rendszerteljesítmény 400 lóerő, a nyomaték 696 Nm.
Ekkora erővel nem csoda, hogy az I-Pace álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára.