Már két és fél éve, hogy a Mercedes leleplezte Lewis Hamiltonnal a Frankfurti Autószalonon a Project One nevű hipersportkocsi tanulmányt, de a szériaváltozatra még mindig várni kell. Akkor Tobias Moers (aki nemrég az AMG bársonyszékét elhagyva váratlanul átvette az Aston Martin vezetését) azt tippelte, hogy másfél évre van szükség, hogy az utcai autó elkészüljön.
Időközben a brit Autocar kiderítette, hogy
a jelentős késésnek több műszaki oka van.
Például az 1000 lóerősnek ígért hajtásláncnál elsősorban a kötelező benzines részecskeszűrő okozott problémát, mert vele nem tudta a kívánt teljesítményt hozni a V6-os.
A másik probléma abból fakadt, hogy a Forma-1-es autó motorját eredetileg úgy tervezték meg, hogy 5000-es fordulatszámon legyen az alapjárata, ami a hétköznapi használat közben túl magas. Sokáig tartott, amíg a mérnökök megoldották, hogy 1200-as fordulaton is simán járjon.
A harmadik gond a tartósság: a kis lökettérfogatú feltöltött motor a komoly fajlagos teljesítménye miatt
generál vagy újjáépítés nélkül állítólag csak 50 ezer kilométert bír.
A nem mindennapi hipersportautó tesztelése nemrég újra elkezdődött, így talán a legutoljára ígért évben, 2021-ben már tényleg megkaphatja a One-ját az a 275 darab szerencsés, aki felfért a megrendelői listára, és kifizette előre a
800 millió forintnak megfelelő vételárat.
A Mercedes a kiszállítások előtt fogja bemutatni a szériaváltozatát a valaha volt legerősebb és leggyorsabb „utcai' autójának. A szénszál-karosszériás Mercedes-AMG One végsebessége állítólag meghaladja majd a 350 km/órát, a gyorsulása 0-200 km/órára csak 6 másodpercig fog tartani.