Tavaly a koronavírus-járvány mellett új probléma sújtotta az autópiacot, a chiphiány miatti fennakadások a gyártásban, így Magyarországon is 2,3 százalékkal estek vissza az eladások: összesen 150 426 személy- és haszongépkocsi talált gazdára. Ezek közül 17 487 viselt Ford emblémát, tehát az amerikai-német márka 11,62 százalékos piaci részesedést ért el, amit a hazai importőr sikeres eredménynek ítél. Kimagasló volt a haszonjárművek (furgonok, kisteherautók és a pickupok) aránya, míg a 10 604 eladott személyautó a márkák sorrendjében harmadik helyezést jelentett.
Ahogy a piaci és főleg a törvényhozói elvárások diktálják, a tavalyi évet is a villamosított, tehát a tisztán elektromos vagy különféle hibrid modellek bevezetése határozta meg.
A fő újdonság a Mustang Mach-E bevezetése volt, amelyről egy menetpróbán szereztünk tapasztalatokat; a villany-SUV az ötcsillagos európai törésteszt teljesítése mellett bekerült Év autója döntősei közé is. Többek számára elérhető akár nagycsaládos állami támogatással a Galaxy és az S-Max full (öntöltő) hibrid változata - ilyen amúgy már a Kugából is készül, sőt, megjelent és szegmensében rögtön piacvezető lett a zöld rendszámos plug-in kivitele is.
Ami a 2022-es évet illeti, a legtöbbek figyelmére a Fiesta és a Focus frissített változatai tarthatnak számot, ezeket legkönnyebben a hűtőmaszk közepére költöztetett emblémáról lehet megismerni. Újdonságuk lesz a 48 voltos lágy hibrid rendszer és a hétfokozatú automataváltó kombinációja, de modelltől függően megjelenik a 12,3 colos érintőképernyő, a vezeték nélküli szoftverfrissítés, a hálózatba kapcsolt navigáció és a dinamikus LED-fényszóró is. Akad ugyanakkor egy sokak által kedvelt távozó is a márka kínálatában: tavasszal közvetlen utód nélkül leáll a Mondeo gyártása.
Nem csak formatervével, de menetteljesítményeivel is igazi Tesla-kihívónak érkezik a Mustang Mach-E új GT csúcsváltozata, hiszen a 487 lóerőt és 860 Nm forgatónyomatékot mozgósító villany-SUV mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, amihez egyedi futóművet is kap. Szintén elektromos, de száguldozás helyett munkára termett a zárt furgonként vagy platós felépítménnyel elérhető, 184 lóerős teljesítményű E-Transit, amelynek 67 kWh-s hasznos kapacitású akkumulátora a várhatóan 350 kilométeres WLTP-hatótávot kínál, raktere pedig a dízelekével azonos méretű, akár 15,1 m3-es.
Már 2020-ban végleges formába öntötte a Ford és a Volkswagen a haszonjárművek fejlesztéséről, illetve gyártásáról szóló együttműködést, idénre pedig beértek a közös munka gyümölcsei. Az új Tourneo Connect nem más, mint a VW Caddy átdolgozott változata, 5 vagy 7 üléses kialakítással, illetve akár digitális műszerfallal és 19 vezetéssegítő rendszerrel, benzin- vagy dízelmotorral. Tavaly amúgy a Ford közel 50 százalékos piaci részesedéssel uralta a pickupok hazai piacát,
és a kifutó Ranger limitált búcsúszériái várhatóan idén is jelentős darabszámokat fognak produkálni.
Még idén év végén megérkezik viszont az utódmodell, amelyet a megállapodás keretében amúgy a Volkswagen is kínálatába vesz majd Amarok néven. Az új Ranger digitális szolgáltatások, rugózási komfort és irányíthatóság terén is többet ígér elődjénél, motorházteteje alá pedig már V6-os dízelmotor is kerülhet. Elektromos változatról egyelőre nincs hír, igaz, egyelőre nem is lehet teljesen kizárni, hiszen a kolosszális F-150 Lighting túl nagy lenne az európai utakra és parkolóhelyekre – de sikerét mutatja, hogy az Egyesült Államokban három évre előre eladták a legyártani tervezett mennyiséget.