A BMW Motorsport tavaly indított először saját fejlesztésű autót az FIA GT3-as Európa-bajnokságon, amely évről évre egyre nagyobb presztízsű sorozat. Ebben a bajnokságban kivétel nélkül különleges sportautók indulnak, 500-600 lóerős teljesítménnyel. Tavaly nyolc gyártó modelljei indultak, futamonként 25-30 versenyautó sorakozott fel a rajtrácson. Idén a BMW Z4 mellett Aston Martin DBRS9, Ford GT, Corvette, Lamborghini Gallardo, Audi R8, a BMW Alpina, Ferrari 430, a Ford Mustang és a Porsche 911 997 indul, tehát még színesebb lesz a mezőny.
Ebben a bajnokságban indul el immár harmadik éve Walter Csaba, aki egy német hölggyel, Claudia Hürtgennel az oldalán tavaly a negyedik helyet szerezte meg az év végi összesítésben.
A BMW gyári sportrészlege, a BMW Motorsport 2011-re alaposan továbbfejlesztette a Z4-est, amellyel már a bajnoki cím lehet a tét.
Az új autó szélesebb, a 2010-es nürburgringi 24 órás versenyen győztes M3 GT2-es kerekeit szerelik rá, így nagyobb a mechanikai tapadása, ami lassú kanyarokban jöhet jól. Hatalmas szárnyai 50 százalékkal több leszorító erőt termelnek, így félelmetes sebességekre képes a gyors kanyarokban.
Érthető módon az M3 GTS-ből ismert 4,4 literes V8-as szívómotor hivatalos teljesítményéről nem szívesen nyilatkoznak, de a kezdeti 480 lóerőhöz képest már körülbelül 15 százalékkal biztosan erősebb, tehát 550 lóerő biztosan van benne, de valószínűleg már sokkal közelebb áll a 600-hoz.
Az autó tudását az jellemzi a legjobban, hogy lefojtott motorral és kopott gumikkal is képes az 1:48-as köridőre a Hungaroringen, pedig erre csak nagyon kevés túraautó képes. A Le Mans Series tavalyi futamán az eggyel nagyobb kategóriát képviselő GT2-es autók futottak ilyen gyors köröket.