Hatalmas visszhangja volt Kimi Räikkönen nürburgringi balesetének: emlékezetes, a finn pilóta gyakorlatilag végig vezette az Európa Nagydíjat, s épp az utolsó kört kezdte meg, amikor kopott jobb első gumija miatt eltört a felfüggesztése és a gumifalba vágódva feladni kényszerült a versenyt. Több pilóta és csapatfőnök (élükön Paul Stoddarttal) az FIA-t hibáztatta Räikkönen balszerencséje miatt, szerintük értelmetlen volt az az újítás, amely tiltja a kerékcserét futam közben.
Elhangzott az is, hogy a szövetségnek azonnal tennie kéne valamit, máskülönben valaki az életével fizethet az értelmetlen szabály miatt. Csütörtökön az FIA reagált a nyilatkozatokra, igaz, nem egészen úgy, ahogy azt a szószólók várták volna...
"A gumikkal való gazdálkodásnak fontos szerepet kell betöltenie a csapatok stratégiájában" - nyilatkozta az FIA egyik szóvivője az Autosportnak. "Egy pilótának is alapvető feladata, hogy a lehető legjobban óvja az abroncsokat és fékeket, de ha ez valamiért mégsem jönne össze, adott a lehetőség, hogy a sérült kereket lecserélje."
A szóvivő szerint nem elképzelhetetlen, hogy amennyiben a jövőben valamelyik csapat a McLaren nürburgringi stratégiáját követi (azaz szánt szándékkal nem cseréli le versenyzőjének sérült kerekét), a versenybírók egy esetleges nagyobb baleset elkerülése végett (Räikkönen is kis híján magával sodorta Buttont) fekete zászlóval kiintik a versenyből a potenciális veszélyt jelentő autót.