Kóborló - Ford Maverick (menetpróba)

Vágólapra másolva!
Ki ne szeretett volna már csak úgy elkóborolni, háta mögött hagyva minden nyűgöt, kötöttséget? Ezt az életérzést, a maga útját járó ember önállóságát ígéri nevében a Maverick, amely csakugyan alkalmas tűnik arra, hogy vele meneküljünk a civilizáció elől. Valójában persze elegendő az érzés is, hogy megtehetnénk.
Vágólapra másolva!

A gyerek batyut kap a hátára, amikor "világgá megy". A felnőtt bonyolultabb lélek, inkább beül egy Maverickbe, s míg a dugóban áll, nagy, vagány elvándorlónak érzi magát. Ne nevessük ki érte, nem vicces, inkább tragikus figura ő, hiszen nem sok alternatívát kínál neki az a világrend, amely odáig vitte fel a dolgát, hogy nyolcmillió forintos kocsiban elégedetlenkedhet a sorsával. Igaz persze, hogy azért olyan nagyon sajnálnunk sem kell, hiszen egész jó kocsi ez az elvágyódó életszemléletét jelezni kívánó, amerikaias stílusú jármű.

Visszahoz valamit az ökrös szekéren utazó pionírok romantikájából. Magyarországon egy időben eladtak néhányat a típusból, aztán hosszú szünet következett, és most, a felfrissített kiadással kezdődik az igazi offenzíva. A szabadidő-terepjárók piacát célozzák meg, azokét az autókét, amelyek aszfalton élik le az életüket, de többé-kevésbé beválnak földúton, nehéz körülmények között is. Hadd bocsássam mindjárt előre, hogy a Maverick kimondottan jól teljesített ebben a szerepkörben.

Fiatalítás

Forrás: Autó-Motor


Erőpozíció

Forrás: Autó-Motor


Automatikus összkerék-hajtás

Forrás: Autó-Motor


Forrás: Autó-Motor


Borulásvédelem

Az árkon-bokron műfaj gyakorlása közben jól esik a tudat, hogy a Ford személyvédelmi rendszere eléggé magasra emelte a mércét. Ebbe tartozik az exkluzív, borulásvédő függönylégzsák, valamint az a szenzor, amely a vezető távolságát méri a kormánykeréktől, illetve az utas súlyát érzékelő jobb első ülés. A blokkolásgátló alapfelszerelés, s négy tárcsafék váltotta fel az eddigi tárcsa-dob kombinációt. Fékasszisztens ismeri fel a vészfékezési helyzetet, és segít ilyenkor azonnal ráadni a maximális fékerőt.

A tartalomból:
Menetpróba: Peugeot 407 SW
Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD
Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6)
Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP


Karlovitz Kristóf