Házi rangadó - Renault Clio RS és Renault Mégane Sport

Vágólapra másolva!
A Renault néhány éve még a fiatalos, sportos imázs hiányával küszködött, azonban az újraindított Formula-1-es projekt megtette hatását: mára a modellpaletta sportos autói menetdinamikailag és technológiailag is kategóriájuk éllovasai közé tartoznak, elég csak az idén megjelent turbós-benzines Mégane-ra vagy a hazánkban tavaly indult Clio Kupa autóinak utcai alapjául szolgáló Clio RS-re gondolni. Szóval, ha Renault, akkor Sport - de melyik az igazi?
Vágólapra másolva!

A sportos masinák között épp egy kategóriányi a különbség: míg a Clio RS a kisautók közt számít vérfarkasnak, addig a Mégane Sport a kompakt osztály eminenseit rémisztgeti. Természetesen a műfajhoz illő karosszériamódosítások sem maradnak el - mélyre húzott köténylemezek, küszöbspoilerek és légterelők -, s ha valaki még ezek után sem menne biztosra, az a hátsó lökhárító középébe integrált kettős kipufogóvégződés alapján lehet biztos benne, hogy egy Renault Sport modellre akadt. Egyedi stílusjegyeket keresve a Clio RS inkább egy nagyra nőtt puskagolyóhoz hasonlít, szinte sehol egy kiálló él az egységesen gömbölyödő formán, míg a Megane csúcsváltozata inkább hajaz a francia szuperexpressz, a TGV brutális erőt sugárzó, egy tömbből faragott, de határozott élekkel rendelkező sziluettjére.

Belül mindkettőben sportülések (Clio, Mégane), alumíniumpedálok és színezett biztonsági övek dobják fel a hangulatot. Érdekes módon mindkét autóban kicsit magasnak tűnik az üléspozíció, annak ellenére, hogy állítható az ülésmagasság, s ugyanez mondható el a kormány helyzetéről is, amely mind a Clióban, mind pedig a Mégane-ban "haszonjárművesen" lapos szögben áll. Az elöl, keresztben elhelyezett erőforrások mindkét autóban az F4R típusú 2 literes, 16 szelepes motorra épülnek, ám a Clióban szívómotorként üzemelő négyhengeres a Mégane-ban turbófeltöltést kapott, ami alapvetően megváltoztatja a két autó jellegét.

Forrás: Autó-Motor


Plusz levegő

Forrás: Autó-Motor