Üde színfolt - Renault Modus 1.5 dCi Privilége

Vágólapra másolva!
Régóta vártunk már a Renault-tól egy olyan jóvágású, vidám kisautót, mint a Twingo. Miközben rohanó világunkban az egyes modellek életciklusa átlagosan hat évre csökkent, a mókás törpe közel 13 esztendeje örvend változatlan népszerűségnek. Talán hasonló sorsra juthat majd az újdonsült Modus is, hiszen derűs vonalain túl remekel a helykihasználásban és variálhatóságban. 
Vágólapra másolva!

A Modusban barátságos belső fogadja az utazót, a világos kárpitozás az otthonosság érzetét kelti, azonban meglehetősen kényes. A felhasznált anyagok igényesek, Privilége szinten a műszerfal funkcionális felületein például puha tapintású műanyagot találunk. Ha az összeszerelési minőségen még javítanának egy kicsit a Renault-nál, kimondottan jól éreztem volna magam a kocsiban - egyes kezelőszervek működése például lehetne kifinomultabb, a résméretek precízebbek és a rossz minőségű úton zörgő plasztikok is a kedvemet szegték. Mert az ergonómia amúgy helyénvaló, a középre helyezett, játékos formájú műszeregységről pedig minden információ gyorsan leolvasható, amikor éppen nem süt rá a nap. Ötletes pakolórekeszekbő már az alapmodellben sem vagyunk híján, de felár ellenében - vagy magasabb felszereltségnél - még több helyre pakolászhatjuk apróságainkat.

A helykínálatra elöl nem lehet panasz, s a térérzetet növeli a kétrészes napfénytetőn beáramló fény is. Hátul három kisgyermek, vagy ha szükséges, az üléspad átrendezése után legfeljebb két, átlagos termetű felnőtt fér el. A három pozícióban, 17 centiméteren állítható Triptic bútorzat ugyanis csak akkor tudja elfoglalni leghátsó helyzetét - s így a legnagyobb lábteret nyújtani -, ha a középrész felhajtása után összetoltuk az ülőlapot. Na igen, a nagybevásárlást ez esetben lehetőleg halasszuk későbbre, mert a csomagtérbe ilyenkor alig 200 liternyi holmi fér. A Modus raktere maximum 0,62 köbméter csomagot képes befogadni, s opcióként kétféleképpen nyitható csomagtérajtón keresztül pakolhatunk. Ami azt illeti, a lebuktatható hátfalajtó nem a legpraktikusabb megoldás, mert - a külön nyíló szélvédővel ellentétben - inkább csak lapos tárgyakat csúsztathatunk be a nyíláson.

Forrás: Autó-MotorCsendestárs

A másfél literes, közös nyomócsöves befecskendezésű turbódízel motor 68, 80 és 110 lóerős változatban (utóbbi csak a legmagasabb Initiale specifikációval) választható a Modushoz. Szerkesztőségünknél a középső vendégeskedett, mégpedig a Privilege nevű, gazdag felszereltséggel. Hidegindításkor és erőteljes gyorsítás esetén egyaránt meglepően csendesen végzi dolgát a dCi egység. Futáskultúrája akár példás is lehetne, ám alapjáratnál érezni némi vibrációt a kormányon. A motor másik figyelemre méltó tulajdonsága a takarékosság, tesztünk alatt kevesebb mint hat liter gázolajat égetett el átlagosan, pedig többnyire városban használtuk az autót.

Forrás: Autó-MotorIlyenkor a Modus magabiztosan, erőlködés nélkül tartja a lépést a forgalommal. A nyomatékos dízelmotort nem szükséges hajszolni, már alacsony fordulaton megfelelően mozgatja az autót. Így gyorsan felkapcsolhatunk, s azután szerencsére ritkán kell a sebességváltó karja után nyúlni. Azért mondom ezt, mert az ötfokozatú erőátviteli egység a leggyengébb láncszem a gépezetben. Meglehetősen lötyögősen és hosszú utakon jár, ráadásul pontatlanul megvezetett szerkezet. Fontosabb azonban, hogy jól manőverezhető, fordulékony autó a kis Renault, így aztán parkolni sem nehéz vele.

Forrás: Autó-MotorTermészetesen országúton és autópályán is becsülettel helytáll a kocsi, hiszen az előzési rugalmasság még négy személlyel és csomagokkal is kedvező, a kényelmes utazósebesség pedig 140 km/óra körüli. A magas építés viszont oldalszélre érzékennyé teszi. Tőlünk nyugatabbra valószínűleg kifejezetten kényelmes autónak számít a Modus, mivel a kisebb útegyenetlenségekből, hibákból szinte semmit nem éreznek a bent ülők. A mifelénk jellemző tankcsapdákkal azonban képtelen elbánni a futómű, ilyenkor nem tudja rejtegetni a sprőd rugózást. A kormányzás pontos, az elektromos szervónak köszönhetően hölgyek számára is könnyen kezelhető, a visszajelzések meg nem igazán hiányoznak, hiszen mégsem sportos kocsiban ülünk. A négy tárcsafék jól lassítja a Modust, a blokkolásgátló és a vészfékrásegítő alapáras tétel, a menetstabilizáló rendszerért viszont 200 ezer forintot kell leszurkolni.

Mindent bele!



TZZS