Elitközelben - Volkswagen Passat 2.0 FSI Highline

Vágólapra másolva!
Az új, hatodik generációs Passat a kétliteres benzinmotorral nem egy fickándozós, sokkal inkább nyugodt, megfontolt autózásra csábító modell. Kényelmes, nagy, sőt (félve) azt is ideírom, hogy jó.
Vágólapra másolva!

Nézze meg videónkat az új Passatról és kattintgassa végig képgalériánkat!

Gyerekkorom óta az egyik kedvenc márkám a Volkswagen. Hiába van belőle milliónyi, hiába utálják annyian a "céget" oly' lelkesen, nekem egy-egy wolfsburgi modellváltás maga a mennyország. Mondják, a gyermeki elme nagyon fogékony; nos, esetemben ez kétségkívül így van, semmi mással nem tudom ugyanis magyarázni ezt a mániát, minthogy életem első autókatalógus-gyűjteményében (5-10 év között valahol, már nem emlékszem) csak Volkswagenek voltak. Scirocco, Passat, Golf, Golf Cabrio és a többiek.

Azt hiszem, az idő tájt a röfiorrú Passat futott, hát azért úgy odavoltam, hogy még a falamra is kiszögeztem egy posztert. Persze, hogy ízlésileg ne fussak teljesen zátonyra, a klotyón Mercedes plakát virított, nekem akkor ez a két márka volt a csúcs. Gőzöm nem volt olyanokról, hogy Audi, BMW, vagy akármi, Volkswagen és Mercedes volt az etalon, azt' kész.

Oké, nem kell nekem magyarázni, hogy ég és föld a különbség a kettő között, tudom én azt magamtól is. A kis bevezetővel csupán azt próbáltam érzékeltetni, nem biztos, hogy feltétlenül objektív leszek, itt-ott elsodorhatnak a régi beidegződések, még akkor is, ha az évek során azért jócskán tompultak az emlékek.

Szóval az új Passat. Bevallom férfiasan, nekem a régi (most az ötösre gondolok) is tetszett, de ez az új... Hát ez nagyon ott van a szeren. Első pillantásra süt róla az elegencia és a trendiség, formailag telitalálat, ez nem lehet vitás. Mindjárt ott van az eleje, amelyet masszívan krómozott, pofás kis hűtőrács díszít, kicsit olyan, mintha az Audi Single Frame-jét vasalták volna rá a Passatra. Nyilvánvalóan gázos, ha a feljebb pozícionált márka egyik első számú (új) arculati elemét házon belül egy az egyben átköltöztetik, így hát kicsit alakítgattak, rajzolgattak rajta, hogy eredetinek tűnjön. A kulcsszó tehát itt is az arculat: a mezőnybe az utóbbi években kissé talán beleszürkült Passatnak (1996-ban mutatták be) ezzel az újbatett pofival kell meghódítania a vásárlókat.

Forrás: [origo]A terv így önmagában persze nem járhatott volna sikerrel, kellettek új első fényszórók (amelyeket szokás derrickesnek és táskásnak csúfolni, pedig jól néznek ki), aztán ugyanazzal a lendülettel hátsók is, az ultramodern-hiperszuper LED-es technológiával, hogy izzócserével és szereléssel csak baleset esetén (lásd: újjáépítés) kelljen foglalkozni. Ahogy illik, az oldalsó indexek el lettek felejtve, szépen, a visszapillantók házában kaptak helyet, s tuti húzás a csomagtartó-fedél kialakítása is. Olyanra van "kalapálva", mintha önmagában egy picike spoiler lenne, okos, elegáns, egyszersmind sportos megoldás.

A kicsit phaetonos összképet a krómmal körbeszegett oldalsó ablakfelületek, illetve a szintén fényes díszcsíkok teszik (számomra) végképp vonzóvá (fekete alapszínnél nagyon üt), az emelkedő övvonal manapság olyan természetes, hogy szóra sem érdemes. Csak dicsérni ciki, ezért gyorsan leszólom a hatalmas, megalomán emblémákat, szerintem senki nem szólt volna egy szót sem, ha kisebb logók hirdetik a Passat hovatartozását.